خلط ها چهارگونه‌است: خون است و بلغم و صفراء و سوداء. از هر کدام از خلط‌های فوق طبایع و مزاج‌های چهارگانه به وجود می‌آید و به همین منوال هر کدام از طبایع مثال جهان بیرون و نماینده فصل‌ها و عناصر موجود در طبیعت هستند که به ترتیب (دم-گرم و تر-بهار-هوا)، (صفراء-گرم و خشک- تابستان-آتش)، (سوداء-سرد و خشک- پاییز-خاک)، (بلغم-سرد و تر-زمستان-آب).

کلیه داروهای اسلامی => طبایع و مزاجها

در حال نمایش 6 نتیجه

دوسین (عسل و سیاهدانه)

۵۰,۰۰۰تومان
عسل و سیاهدانه (دوسین) خواص:  درمان همه بیماری ها وعفونت ها روش مصرف:  ناشتا یک قاشق مربا خوری میل نمایید.

امام کاظم علیه السلام زمستانه/توسکا زمستانه(پودر مصطکی)

۲۰,۰۰۰تومان

(پودر مصطکی)داروی امام کاظم علیه السلام

زمستانه برای پیشگیری و درمان بیماریهای پاییز و زمستان نظیر سرماخوردگی آنفولانزا گلو درد تب و بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

بلغم زدا / گیاه مصطکی (دستور امام صادق علیه السلام)

۳۵,۰۰۰تومان
درمان بلغم و بیماریهای مرتبط با آن مانند ضعف حافظه و ضعف چشم و ضعف گوش و پژمردگی پوست و بی حوصلگی و ریزش مو و کل دردهای پیری، سردی دست و پا، بار داشتن زبان، خلط پشت گلو، امام صادق این را بعنوان داروی بلغم معرفی کرده اند.

درمان طبایع / ریباس

۳۹,۰۰۰تومان
دمان طبایع مزاج شناسی علمی بسیار وسیع و گسترده است برای تشخیص و درمان مشکلات جسمی و روحی میباشد و 

سودابر /منداب (افتیمون)

۳۰,۰۰۰تومان
درمان غلبه سودا و بیماریهای مرتبط با سودا مانند: افسردگی و ترس فکر و خیال و بیماریهای روانی و همچنین درمان یبوست مزاج تیرگی رنگ و تیرگی ادرار و کک و مک، پر مویی بدن.

صفرابر /برگ مویزک ( پودر خرفه )( اهلیلج )

۲۲,۰۰۰تومان

درمان غلبه صفرا و بیماریهای مرتبط با صفرا مانند گر گرفتگی و تب درونی و عصبانیت بیش از حد و احساس خستگی و ریزش مو و استفراغ آب زرد یا سبز و حتی اسهال و گرمازدگی و بعضی بیماریهای کبدی، زردی چشم و چهره