نازایی-سقط-باروری

افسردگی ایام بارداری

افسردگی ایام بارداری و درمان آن در طب اسلامی

افسردگی ایام بارداری: دوران حاملگی به صورت دورانی لبریز از شادی و شعف به تصویر کشیده می شود، این امر برای همه زنان واقعیت ندارد. دست کم از هر ده زن حامله یک نفر از دوره های افسردگی رنج می برد. امروزه پزشکان معتقدند که بالا رفتن سریع سطح هورمون ها در ابتدای حاملگی می تواند اختلالاتی در مغز بوجود بیاورد که موجب افسردگی در زنان باردار می شود.

ممکن است تغییرات هورمونی موجب شود بیش از حد طبیعی احساس اضطراب نیز بکنید. احساس اضطراب شرایط دیگری است که باید در دوران حاملگی  آن را با درمان برطرف کرد تا به کودک آسیبی نرسد.زیرا افسردگی مادر در حین بارداری میتواند کودک را در معرض خطر قرار دهد. ممکن است زنان احساسات خود را انکار کرده و آنها را به حساب بدخلقی موقتی میگذارند که اغلب به همراهِ حاملگی پیش می‌آید و این موجب می شود که افسردگی خود را درنظر نگیرند و از خطرات آن برای کودک بیخیال باشند. سلامت روانی مادران به اندازه سلامت جسمی شان اهمیت دارد و در راستای آن صددرصد بر سلامت جسمیشان تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین سلامت مادر و نوزاد هردو در خطر قرار می گیرد.

درمان افسردگی ایام بارداری در طب اسلامی:

باخوردن این داروهای گیاهی و بدون عارضه افسرگیهای شما در دوران بارداری ازبین خواهد رفت. با درمان افسردگی از خود و نوزادتان محافظت کنید و از عواقب آسیبهای آن در امان بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *