تغذیه

طرز تهیه املت خرما با گردو یک غذای مقوی وساده

املت خرما با گردو

املت خرما با گردو

املت خرما یا تخم مرغ و خرما یک غذای بسیار مقوی است و  به خاطر انرژی و کالری خوبی که دارد در ماه رمضان مورد استقبال روزه داران قرار می‌گیرد.

مواد لازم جهت تهیه املت خرما با گردو، برای۴ نفر به شرح زیر می باشد:

  • خرما ۱۲ عدد
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • گردو ۶ عدد
  • کره به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه املت خرما و گردو:

ابتدا خرماها را گرفته و هسته آنها را در اورید و به صورت دلخواه خرد کرده یا پوره کرده و یا درسته کنار بکذارید. مغز گردو ها را ریز کرده یا آسیاب کنید.در تابه ای مقداری کره را داغ کرده و خرما و گردو را در آن تفت دهید تا رنگ آنها کمی برگردد. پس از اینکه کمی رنگ خرماها تیره شد و بافت نرم تری پیدا کرد تخم مرغ ها را تک تک درون تابه بشکنید و با قاشق مخلوط کنید. در انتها نیز به مقدار کافی نمک و فلفل بریزید و در ظرف به همراه نان سرو کنید.

 

> این غذا از تغذیه های بسیار مقوی و پر انرژی می باشد که در وعده های صبحانه و یا شام توصیه به خوردن آن داریم.این املت مناسب برای صبحانه یا عصرانه است و بدلیل وجود خرما در این غذا خاصیت انرژی زایی بسیار خوبی دارد.می توانید کره و مغز گردو را به کار نبرید ، حتی با خرما و تخم مرغ هم این غذا دارای طعمی فوق العاده است.باید با حرارت ملایم این املت را آماده کنید ، بدلیل وجود قند در خرما امکان سوختن آن زیاد است پس مرتب آن را چک کنید.می توانید تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و پس از مخلوط کردن به خرماهای سرخ شده اضافه نمائید.

برای تهیه طرز تهیه کلوچه خرمایی لطفا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *