مرکب ها

داروی مرکب سوم و طرز ساخت مرکب سه

مرکب 3 چطور بسازیم

مرکب سه داروی عجیبی است و به اذن خداوند تبارک و تعالی برای ورم شکم و معده درد و بلغم و آب کردن سنگ و رسوبات مثانه و پهلو درد خوب است.

مرکب سه برای افرادی که شکم‌شان به هرعلت ورم میکند یا آب در آن جمع میشود یا نفخ میکنند یا چربی در شکم‌شان به وجود می آید و معده درد دارند مفید است.

همچنین برای غلبه بلغم مفید است و سنگ مثانه را پاک می‌کند، مواد زائدی در مثانه جمع می‌شود که مرکب سه آن ها را خارج می‌کند.
داروی مرکب سه طب اسلامی برای کل بیماری‌های مثانه مانند افتادگی، زخامتِ دیواره، شل شدن عضله، پروستات، تنگی و از کار افتادگی عضلات که باعث می‌شود شخص نتواند ادرار کند مفید است.

همچنین برای کسانی که رفلکس ادرار دارند یعنی ادرار از مثانه به کلیه برمی‌گردد نیز مؤثر است. رفلکس ادرار سبب عفونت کلیه می‌شود و آنها را خراب می‌کند.

مرکب سه برای رطوبت بدن خوب است و رطوبت را خارج می‌کند. همچنین برای خون و زیادی آن و خونریزی و مشکلات آن نیز مفید است.

طرز ساخت مرکب سه

هر کدام به اجزاء مساوی آسیاب و الک می شوند. و با روغن زرد گاوی تازه آن را آغشته کنید. سپس دو برابر وزن موجود عسل یا شکر خوب روی آن می ریزید. به اندازه یک عدد میوه درخت سرو که از فندوق معمولی کمی بزرگتر است مصرف می کنید. مرکب سه ویژه مثانه است. و سنگ مثانه و برگشت ادرار و مشکل قطع ادرار ناشی از پروستات و یا غیر آن و افتادگی مثانه و ضخامت دیواره مثانه مفید است.

نکته

هنگام پاک کردن اگیر ترکی به خاطر داشتن شیار دقت بیشتری شود تا خارهای آن دقیق پاک شود

روش مصرف

روی یک فندق مصرف شود.

در روز مصرف آب بیشتر مصرف نمایید.

منبع: طب معصومین علیه السلام در بیانات استاد تبریزیان-جلد دوم

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “داروی مرکب سوم و طرز ساخت مرکب سه

  1. ناشناس گفت:

    سلام اگرکسی به فلفل حساسیت داشته باشه میتونه مصرف کنه مرکب سه رو

  2. ناشناس گفت:

    جواب منو ندادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *