مقالات کوتاه

دستور لاغر شدن در طب اسلامی

دستور لاغر شدن در طب اسلامی

طبق دستورات طب اسلامی موارد اصلی که باید رعایت شود تا بدون بدون هیچ عارضه ای و تنها با رژیم غذایی لاغر شوید به شرح زیر است:

  • صبح ناشتا، دو قاشق غذا خوری سویق جوی خشک خورده شود. . طبق روایات باعث تقویت  بدن می شود و همچنین به علت توانی که به انسان میدهد فرد می تواند غذای کمتری مصرف کند. بدون اینکه ضعیف شود!
  • ناهار نخورید. علاوه بر اینکه موجب می شود سودای کمتری در بدن ایجاد شود، ناهار خوردن خلط نا مناسبی در بدن بوجود می آورد.(در روایت آمده است  که خوردن غذا بین صبحانه و شام موجب فساد بدن است)، آدم با اشتهای بیشتری شام میخورد و غذا خوردن با اشتها برای سلامتی خیلی مفید می باشد. به این صورت هم شام که خودش باعث تقویت بدن است ترک نمیشود و همچنین فرد هرچه دلش خواست میخورد!! البته این مورد چندتا شرط دارد: اول اینکه حتما باید صبحانه خوب و کامل خورده شود و ثانیا ترک یک باره ناهار مضر است . چون کسی که به چیزی هر چند بد عادت داشته باشد ترک کردن یک باره آن باعث عوارض میشود.(ترک عادت مرض است)
  • استفاده از سرکه در برنامه غذایی بعنوان یه وعده غذایی. این امر چربی های مضر بدن را آب میکند، قلب را تقویت میکند، عقل را زیاد میکند، کرم های بدن را میکشد،لثه را تقویت میکند و… . البته منظور از سرکه، سرکه اسلامی یا همان سرکه خمری می باشد.
  • مصرف  ماهی تازه.(یعنی همون روز از آب گرفته باشند). در روایات آمده است که بدن را آب میکند.
  • مصرف دم کرده برگ سنا و گل محمدی هفته ای یک بار. این مورد  باعث بر طرف شدن چربی ها خصوصا چربی های شکم میشود. البته برگ سنای مکی فواید زیادی هم دارد بطوری که درمان همه دردها معرفی شده است. در روایات آمده که “اگر چیزی مرگ را دفع کند همان سنا است”
    قابل ذکر است که سنا مقداری شکم را روان میکند و مسهل قوی محسوب می شود.

 

>> موارد فوق بر گرفته از روایات است و بدون عارضه برای بدن می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *