درمان با قرآن و دعا

دعای امام صادق (ع) در خصوص جوش صورت و بدن

دعای جوش صورت و بدن

جوش و آکنه

آکنه به سبب التهاب غدد چربی پوست ایجاد می شود که گاه سر سیاه و یا سر سفید است.

علل ایجاد جوش صورت:

  • گاه به سبب مشکلات کبدی است.
  • گاه نیز به سبب مشکلات عصبی رخ می دهد.
  • همچنین گاه تغییرات هورمونی که به آن جوش غرور جوانی می گویند موجب ایجاد آکنه می شود.

وقتی افراد به سن بلوغ نزدیک می شوند فعالیت غدد چربی در آنها افزایش می یابد در نتیجه اگر منافذ خروج چربی در پوست تنگ و یا مسدود شوند پوست بدن ملتهب شده و به شکل آکنه بروز می کند. سیاه بودن این جوش های به علت کثیف بودن آنها نیست بلکه به این دلیل است که که مواد چربی در معرض هوا قرار گرفته در نتیجه اکسیده شده تغییر رنگ یافته است.

بروز آکنه به مقدار هورمون تستسترون در خون مرد یا پسر است. مرد و زن هر یک دارای هورمون های مردانه و زنانه هستند اما بروز آکنه در پسران بالغ از دختران بالغ شدیدتر است. در زن ها قبل از قاعدگی جوش های آکنه شدیدتر شده و بعد از آن کاهش می یابد. مصرف کاهو بدون سس هنگام ناهار و شام و مصرف یک لیمو شیرین در عصر یا شب و در بیست و چهار ساعت چهار لیوان آب معمولی و دو لیوان آب جوش ولرم موجب کم شدن جوش و آکنه می شود. گاه جوشهای آکنه در زنان گاه به سبب استفاده از مواد آرایشی است. در یک سوم از خانم هایی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند آکنه دیده می شود. گفته شده است که رژیم غذایی در پیدایش و عدم پیدایش آکنه تأثیر ندارد ولی این کلام صحیح نیست و حق این است که مصرف موادی مانند شکلات، نوشابه های گازدار، آب میوه های شیمیایی و مانند آن موجب بدتر شدن جوشهای آکنه می شود.

دعای جوش صورت و بدن

امام صادق علیه السلام فرمودند:

اگر جوش در اوردی، انگشت سبابه ات را روی ان بگذار و در آن چرخانده و هفت مرتبه بگو: لا اله الا الله الحلیم الکریم یعنی: جز خدای بردبار و بخشنده خدایی نیست.
پس از هفتمین بار روی ان پماد مفاصل بمال و با انگشت سبابه فشار بده.

 

برای مطالعه درمان طبیعی جوش صورت در طب اسلامی لطفا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *