بیماریهای مربوط به معده، گوارش، روده و صفرا, دیابت، زخم ها،بواسیر، یبوست

درمان زخم معده و اسید معده و اثنی عشر

درمان زخم معده و اسید معده

زخم معده و اسید معده و اثنی عشر

زخم معده نوعی آسیب خوش‌خیم در مخاط و زیرمخاط دستگاه گوارش می‌باشد. غالبا بین ترشح اسید معده و این آسیب ارتباطی وجود دارد. ولی امروزه عامل اصلی این زخم‌ها را وجود و تکثیر باکتری هلیکوباکتر پیلوری می‌دانند که از راههای مختلفی از جمله آسیب به لایه محافظ مخاط معده موجب ایجاد زخم معده می‌شود. احتمال شیوع این بیماری ۶ تا ۱۵ درصد است.

بسته به محل آسیب مخاطی ما زخم معده را داریم. معظل این بیماری در مردان سیگاری، میانسال یا مسن، با گروه خونی O و پراسترس بیشتر دیده می‌شود.زخمهای معده با سرعت کمتری التیام می‌یابند، بیشتر احتمال بدخیم بودن دارند و اغلب همراه با التهاب معده ( گاستریت ) می باشند.

علایم  زخم معده و اسید معده و اثنی عشر  شامل: درد سوزشی که از جناغ سینه تا بالای ناف بوجود می آید، سوء هاضمه، و وجود خون در مدفوع می‌باشد. عکس رادیوگرافی پس از بلع باریم و آندوسکوپی در تشخیص می تواند مفید باشد .اکثر زخمها با قطر کمتر از ۲cm کوچک بحساب می آیند. همچنین پراکندگی این زخمهای پپتیک معده غالبا در ابتدای معده است.

درد زخم معده به‌ علت تماس اسید معده با منطقه آسیب و زخمی، بوجود می آید. درد زخم معده از یک ساعت بعد از غذا خوردن شروع می‌شود و تا ساعت‌ها ادامه پیدا می کند. همچنین شب‌ها شدیدتر شده و می‌تواند فرد را از خواب بیدار کند. درحالی که درد آن در زمان خالی بودن معده بیشتر می‌شود، لذا باید از گرسنگی اجتناب کنید. زخم معده ممکن است برای مدتی فروکش بکند ولی بعد از چند هفته علائم آن مجددا برمی‌گردد.

 

در اینجا موارد درمانی تجویز شده در طب اسلامی، که موجب بهبود این بیماری می شوند را بیان می کنیم. درمان زخم معده و اسید معده و اثنی عشر در طب اسلامی آیت الله تبریزیان به شرح زیر است:

با مصرف موارد فوق می توانید زخم معده و اسید معده را برطرف کنید.

جهت تهیه، نحوه مصرف و مشاهده خواص موارد فوق در درمان زخم معره و اسید معده می توانید روی هریک از موارد فوق کلیک کنید یا وارد فروشگاه طب اسلامی اسلام دارو شوید.

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “درمان زخم معده و اسید معده و اثنی عشر

  1. محمد۳۱۵ گفت:

    سلام چند دوره باید مصرف بشه داروها

    1. سلام. طبق نسحه از هرکدام ۳ قوطی مصرف شود درمان میشوید.

  2. حمیدرضا گفت:

    سلام علیکم وقتتون بخیر

    ببخشید این دارو ها ، برای درمان ورم معده و معده عصبی هم هستش؟

    ضمنا طریقه مصرف زیره و جامع چطوری هستش؟

    1. سلام بله.
      هر روز ۱ق غ زیره در ۲ لیوان اب بجوشانید تا بشه یک لیوان سپس صاف کنید و با یه عدد جامع بخورید. میتونین یه قاشق عسل هم داخلش حل کنید.

      1. بنده خدا گفت:

        خدا به همه شما خیر و خوشی عطا کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *