تغذیه

شفا بخشی آب باران

شفا بخشی آب باران در طب اسلامی

شفا بخشی آب باران

آیات و روایات فراوانی درخصوص آب باران بیان شده است. بطور مثال:

“آب آسمان را بنوشید زیرا بدن را طهارت می بخشد و بیماری ها را از بدن دفع می کند. خداوند در سوره انفال آیه ۱۱ می فرماید:” و از آسمان بارانی برای شما فرستاد که به وسیله آن پاکتان کند” (امام علی علیه السلام)

“آب آسمان سبک، گوارا و صاف است و برای بدن ها مفید است به شرطی که زیاد روی زمین نماند.”

از اینکه امام علی علیه السلام بدون قید و شرط ما را به خوردن آب باران امر کرده است، نشان دهنده منفعت زیاد آن است. همچنین امام علی علیه السلام می فرماید آب باران بدن را طهارت می بخشد و نفرموده که فقط ظاهر بدن را پاک می کند. بنابراین می توان درک کرد که آب آسمان کل بدن را طهارت می دهد (هم ظاهر و هم باطن).

پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرمودند خداوند میفرماید از آسمان آب مبارکی نازل کردیم.
در زمین آبی نداریم مگر اینکه آب آسمان در آن مخلوط شده است.

قال أمیر المؤمنین (علیه السلام): اشربوا ماء السماء فإنه یطهر البدن ویدفع الأسقام، قال الله عز وجل: وَیُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَیُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَلِیَرْبِطَ عَلى‏ قُلُوبِکُمْ وَیُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ‏ ».

حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند آب آسمان بنوشید که بدن را (از درون) پاکیزه میکند و بیماری ها را دفع میکند.
خداوند از آسمان آب طاهری میفرستد تا شما را پاکسازی کند و رجس و مکر و زهر شیطان را از شما دور کند و دلهایتان را قوی و قدمهایتان را ثابت میکند.
تفسیرالبرهان جلد۲صفحه۶۶۰

البته منظور آب پاک وزلالی است که از آسمان نازل میشود .

چگونه با آب باران بیماریها را درمان کنیم؟

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می فرماید: “جبرئیل به من دارویی آموخت که با استفاده از آن نیازمند هیچ داروی دیگری نمی شوم.”

یارانش از وی پرسیدند: یا رسول الله، این دارو چیست؟

پیامبر فرمودند: “آب باران را قبل از اینکه به زمین برسد بگیرید و در یک ظرف تمیز قرار دهید.سپس ۷۰ مرتبه سوره حمد، ۷۰ مرتبه سوره اخلاص، ۷۰ مرتبه سوره فلق و ۷۰ مرتبه سوره ناس را بخوانید. و سپس از این آب یک لیوان صبح و یک لیوان شب به بیمار دهید تا بیاشامد.قسم به خداوندی که مرا به حق مبعوث کرد، خداوند توسط این آب، بیماری را از بدن بیرون می کشد.”

در این روایت پیامبر اکرم به شفا بخشی آب باران قسم خورده است. از این روایت باید به اهمیت آب باران و قدرت درمانگری آن پی برد.

و در جایی دیگر فرمودند: ” آیا به شما نیاموختم، دارویی که جبرئیل به من آموخت و ۷۰ مرتبه سوره حمد، ۷۰ مرتبه ناس، ۷۰ مرتبه فلق، ۷۰ مرتبه صلوات و ۷۰ مرتبه تسبیح بگوید و از این آب ۷ روز متوالی در صبح و شب بخورد، نیازمند طبیب و دارو نیست.”

از مطالب فوق می توان دریافت که خداوند به ما بارانی داده است که خوب و مبارک است. اما این باران مراتبی دارد که بهترین آن در فصل بهار است، فصلی که سبزه و درختان شروع به شکفتن می کنند. تاریخ دقیق تر آن از ۲۳ فروردین آغاز و تا ۲۳ اردیبهشت به مدت ۳۰ روز است. بارانی که در این مدت ۳۰ روزه از سال ببارد را آب نیسان می گویند. این آب مرتبه درمانی بالاتری دارد که تاثیر بیشتری در درمان بیماریها می گذارد.

درمان با آب باران در طب اسلامی

آیت الله تبریزیان در طب اسلامی برای درمان بسیاری از بیماریها به خوردن آب باران اشاره می کند. همچنین برای داروهایی که قرار است بصورت جوشانده خورده شوند توصیه می شود  آبی که دارو در آن جوشیده می شود بهتر است آب باران باشد تا سرعت بهبود بیماری را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *