مطالب مورد توجه

شایع ترین علل ابتلا به سرطان در طب اسلامی

شایع ترین علل ابتلا به سرطان در طب اسلامی

علل ابتلا به سرطان

علل ابتلا به سرطان بسیار زیاد و گاهی ناشناخته است. در اینجا شایع ترین علل را از نگاه طب اسلامی بیان می کنیم. خبر خوب اینکه طب اسلامی برای تمامی بیماری های سرطانی و همه ی بیماری های صعب العلاج و حتی انواع بیماری ها راه درمان دارد.

 

۱. مصرف نمک تصفیه شده یددار

برایتان سوال پیش بیاید که چرا رسول خدا (ص) و سایر معصومین (ع) که علم لدنی داشتند،در مورد نمک چنین فرمودند:

پیامبر اکرم: غذا خوردن را با نمک شروع کن و با نمک تمام کن. چرا که هر کس این کار را بکند. خداوند بسیاری از بلاها و مریضی ها را از او دفع می کند که کمترین آنها جذام است.

امام باقر (ع): نمک شفای هفتاد بیماری است. و اگر مردم خواص نمک را می دانستند برای درمان مریضی ها فقط از آن استفاده می کردند.
امام صادق (ع): هر کسی بر نخستین لقمه از غذای خود، نمک بپاشد کک و مک صورت او از میان می رود.

البته منظور از نمک، نمک دریا می باشد.

 

۲. استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم آفت کش

این مورد خصوصا در کشت و پرورش گوجه فرنگی و خیار صدق می کند. به اعتراف خود کشاورزان، سموم آفت کش که برای گوجه فرنگی بکار می رود. موجب از بین رفتن تمامی مارها، عقرب ها و سایر جانوران مزرعه می شود. و بدون شک قدری از آن سموم جذب گیاه شده و در نهایت وارد بدن مصرف کننده می شوند.

لذا توصیه می گردد که بجای گوجه فرنگی و رب آن، از رب انار، رب نارنج، آلوبخارا و فلفل قرمز در خورش ها استفاده شود.

 

۳. امواج روزافزون الکترومغناطیسی

خوشبختانه خداوند گیاهی خلق کرده که قادر است امواج الکترومغناطیسی را به خود جذب کند. نامش چیست؟ انواع کاکتوس ها خصوصا کاکتوس برگ پهن.
لذا توصیه می گردد که چند کاکتوس برگ پهن در محل زندگی کاشته و نگه داشته شود. در ضمن باید دانست که میوه کاکتوس برگ پهن، که گلابی وحشی یا خاردار نامیده می شود. سرشار از آنتی اکسیدان است و با خوردن آن، علاوه بر تنظیم قند و فشار خون، سرطان را از خود دور کرده ایم.

 

۴. پلاستیک ها

هرچه بتوانیم از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده کنیم. از ابتلا به سرطان فاصله بیشتری گرفته ایم. توجه شود که از ظروف پلاستیکی برای نگهداری مایعات و غذاهای گرم استفاده نشود. و همچنین از نگهداری بطری های پلاستیکی حاوی مایعات در فریزر جدا خودداری شود.

مطلب دیگر که بسیار حائز اهمیت است، در معرض نور خورشید قرار گرفتن بطری های حاوی نوشابه و آب معدنی در هنگام حمل و نقل آنها می باشد.
چرا که نور خورشید سبب وارد شدن موادی سرطان زا از بطری پلاستیکی به نوشابه و آب معدنی می شود.

 

۵. بکار رفتن الیاف مصنوعی و پلاستیکی در ساخت لباس های زیر

بد نیست بدانید که هم اکنون در کشور آلمان، فروش لباس های زیر که از جنس پلاستیک باشند، کاملا ممنوع می باشد. لباس های زیر باید از جنس نخ، کتان یا سایر الیاف طبیعی باشند. برای ماطلعه بیشتر در خصوص خواص لباس پنبه ای در طب اسلامی لطفا کلیک کنید.

 

سایر علل ابتلا به سرطان

 

۶. غذاهای کارخانه ای و سوپرمارکتی

حتی محصولاتی که روی آنها عبارت صددرصد طبیعی درج شده است، حاوی کمی نگهدارنده شیمیایی هستند. برای مطالعه بیشتر در خصوص  محصولات سوپرمارکت ها مشکل دارد! لطفا کلیک کنید.

 

۷. ظروف حاوی آلومینیوم

رسول اکرم (ص) : خداوند به زندگی کسانی که اکثر ظروف غذای آنان، سفالین است برکت می دهد
بنابراین توصیه اکید می شود که ظروف سفالی جایگزین ظروف استیل، روحی و تفلون شوند. البته ظروف برنجی، شیشه ای، چدنی بدون روکش و چینی مورد تایید می باشند و همچنین در هفته، تا دو مرتبه می توان از ظروف مسی استفاده کرد.

۸. لامپ های کم مصرف بسیار پرمصرف

این دسته از لامپ ها از دو جهت خطرناک هستند:

اول اینکه، چون اشعه ماورابنفش از خود ساطع می کنند. باعث بروز اختلالات پوستی، افزایش فشار خون، کاهش دقت. در کار و افسردگی و اضطراب در انسان می شوند.

دوم اینکه در این لامپ ها جیوه به کار رفته است که با شکستن یا ترک خوردن، فضای اطراف را از این فلز سرطان زا آلوده می کنند.

۹. نوره کشیدن

در روایات اهل بیت (ع) تاکید فراوانی به نوره کشیدن، حداقل هر چهل روز یک بار شده است. و آن نوره ای که مد نظر بزرگواران بوده. حاوی آرسنیک طبیعی می باشد که متاسفانه این آرسنیک در کارخانجات مربوطه از نوره خالص جده شده. و به شرکت های داروساز غربی فروخته می شود. غربی ها از این آرسنیک طبیعی، داروی گران قیمتی برای سرطانی ها می سازند.

 

۱۰. استفاده از میوه ها و گیاهان دارویی برای پیشگیری و درمان سرطان

  • مصرف برگ و تخم گیاه تاج خروس چه به صورت دمنوش و چه به صورت اضافه کردن به خورش ها. تاثیر بسزایی در جلوگیری از سرطان دارد.
  • مصرف هفتگی تمشک، شاه توت، زغال اخته، سیب معطر، گیلاس،. آلبالو و پودر لیموی سبز، مورد تاکید می باشد.
  • از دمکرده میخک خصوصا قبل یا بعد از در معرض اشعه ایکس قرار گرفتن، میل گردد. (در حالت عادی، بیش از یک مرتبه در هفته مصرف نشود.)
  • دمکرده گل همیشه بهار ضد سرطان خون و سرطان روده بزرگ می باشد.
  • خوردن خرما با پوست و همچنین خارک، اثر اثبات شده ای در کاهش ریسک ابتلا به سرطان دارد.
  • مصرف یک روز در میان سیر خام و پیاز خام، از شکل گیری تومورهای مغزی جلوگیری و حتی آن تومورها را به مرور کوچک و کوچکتر می کند.
  • گنجاندن سبزیجات رنگارنگ خصوصا خانواده کلم (گل کلم، کلم بروکلی و کلم بنفش و…) در سبد مصرفی خانوار تاثیر بسزایی در پیشگیری از سرطان ها دارد.

تاثیر خوردن آب ولرم بصورت ناشتا

در اینجا لازم می دانم که مطلب دیگری که بسیار مورد تاکید ائمه اطهار (ع) است، بیان نمایم و آن چیزی نیست جز نوشیدن آب جوشیده شده ولرم.

از این رو توصیه می شود که حداقل یک صبح در هفته به صورت ناشتا (با شکم خالی)، یک تا چهار لیوان آب جوشیده ولرم میل شود و سپس به مدت چهل و پنج دقیقه ورزش کرد (راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری).
در این مدت چیز دیگری را نباید خورد. طبق جدیدترین یافته های محققین ژاپنی، با این کار سموم بدن، بهتر و سریع تر دفع می شوند و به این ترتیب، ریسک ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

منبع: سلامتی

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “شایع ترین علل ابتلا به سرطان در طب اسلامی

  1. مریم نوروزی گفت:

    بسیار عالی بود. از دادن آگاهی درست جهت اصلاح سبک زندگی سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *