زندگی به سبک اسلامی

چند توصیه در اصلاح صورت خانم ها

چند توصیه در اصلاح صورت خانم ها

چند توصیه در اصلاح صورت خانم ها

برداشتن و اصلاح موهای زائد از بدن و صورت موردی است که خانمها همیشه با آن درگیر هستند. هرکس بنا به عادت از روش خاصی برای اصلاح موی صورت و بدن استفاده می کند.بند انداختن یکی از روش های آسان و سنتی حذف موهای زائد است. اما از آنجا که اغلب زنان پس از آن دچار تورم ، جوش و قرمزی پوست می شوند، تمایلی برای استفاده از آن ندارند.مراقبت های پوستی مثل استفاده از لوسیون های آلوئه ورا و بابونه، گلاب، کمپرس آب سرد و عدم استفاده از دوش آب داغ و محصولات آرایشی معطر، این عوارض را به حداقل می رساند.بند انداختن یکی از روش های قدیمی حذف موهای زائد است که سال های سال مورد استفاده قرار گرفته است. همه ی افراد، حتی کسانی که دارای پوست نازک هستند می توانند از این روش استفاده کنند.

طب اسلامی برای اصلاح صورت خانم ها چند توصیه دارد که به این شرح می باشد:

  1. برای اصلاح بیشتر از نخ استفاده کنید زیرا نخ مو را از ریشه می کند.
  2. بعد از آنکه موها را با نخ از ریشه کندید، پوست باقالا خام و تازه (منظور پوست سبز آن با هردو پوست روی آن است) را له کنید و روی پوست بمالید. این کار را چند روز انجام دهید زیرا جلوی رشد مو را خواهد گرفت. اگر آن را روی صورت بگذارید و مدتی روی صورت بماند، بهتر است و سبب می شود تا رشد موها کمتر شود.
  3. روغن مورچه نیز برای بعد از اصلاح صورت خوب است روی پوست مالیده شود تا جلوی رشد مو را بگیرد.

برای تنظیم هورمون و ازبین بردن موهای زائدی که توسط هورمون می روید

برای تنظیم هورمون و اختلالاتی که در خون بوجود می آید، استفاده از سنای مکی موثر است. سنای مکی سبب اسهال می شود و هفته ای دوبار مصرف آن توصیه می شود. سنای مکی باید همراه با گل سرخ دم داده شود تا جلوی دلیچه را بگیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *