درمان با قرآن و دعا

دعایی جهت رفع ضرر غذا به اذن خدا

دعایی جهت رفع ضرر غذا به اذن خدا

دعای رفع ضرر غذا

دعایی جهت رفع ضرر غذا به اذن خدا

دسترسی به غذاهای طبیعی و سالم، یکی از اصول مهم حفظ سلامتی است و این موضوع، بخصوص برای اهل ایمان که بر اساس آموزه های اسلام، خواستار رزق حلال و طیب هستند اهمیت فراوانی دارد. اما صنعتی شدن عرصه تغذیه و استفاده از مواد نگه دارنده و سموم شیمیایی، باعث شده است که حتی سبزیجات و میوه ها که شاید از سالمترین مواد موجود در بازار باشند نیز آلوده به این سموم گردند و امید چندانی جهت دسترسی به مواد خوراکی کاملاً سالم وجود نداشته باشد. از این رو به کارگیری تدابیری که باعث سم زدایی از بدن می شود اهمیت فراوانی دارد. استفاده از چای بادرنجبویه و انجام سنت حجامت می تواند نمونه هایی از این موضوع باشند.

لیکن با رجوع به منابع حدیثی،به موردی برمی خوریم که به خصوص در شرایط امروزی اهمیت وافری پیدا می کند و آن تعویذی است که مانع از اثر سموم غذا می شود. شایسته است که شیعیان اهل بیت علیهم السلام در عین تلاش جهت به دست آوردن غذاهای سالم، این دعا را هم در ابتدای هر غذایی بخوانند تا به حول و قوه الهی از اثرات سموم موجود در غذاها در امان بمانند.

کسی که قند دارد یا به هرنحو غذا برای او ضرر دارد، برای اجتناب از ضرر غذا در ابتدا ی غذا این دعا را بخواند. تا به اذن خداوند از ضررهایی که ممکن است از جانب آن غذا به شخص وارد شود، در امان بماند.

بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله خیر الاسماء
بسم الله ملء الارض والسماء
الرحمان الرحیم الذی لا یضر
مع اسمه شیء ولا داء .

برای مطالعه ملزومات روزمره ی سلامت و غذا در طب اسلامی لطفا کلیک کنید.

لطفا جهت مطالعه توصیه های غذایی مهم کلیک کنید.

واجبات روزمره ی سلامت و غذا که باید رعایت کنید

پیوند علم طب و دین و غذاهای طیب در قرآن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *