مقالات کوتاه

طرز تهیه رنگ موی طبیعی مسی بدون مواد شیمیایی

چگونه رنگ موی طبیعی بسازسم

ساخت رنگ مو خانگی با مواد گیاهی و طبیعی

در قدیم مادر بزرگ های موهای خود را با مواد طبیعی رنگ می کردند. رنگ های طبیعی برخلاف رنگ های شیمیایی که موجب آسیب به مو و ریزش آن می شوند، برای تقویت مو بسیار مفید هستند.

رنگ کردن مو

اگر موهایتان توسط استفاده فراوان از رنگ مو آسیب دیده دیگر از رنگ های مصنوعی استفاده نکنید.

برای یک بار هم که شده موهایتان را با مواد طبیعی مانند حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… رنگ کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. همانطور که میدانید رنگهای شیمیایی امروزه دارای مواد مضری هستند که با مصرف آن از طریق پوست و مو وارد بدن می شوند.

ما توصیه می کنیم که رنگهای طبیعی را خودتان تهیه کنید و مصرف کنید. در اینجا طرز تهیه ۲ رنگ موی مسی روشن و تیره را برایتان شرح داده ایم.

پیش از رنگ کردن موها

استفاده از رنگهای طبیعی که از گیاهان یا مواد معدنی به دست می آید از جمله رنگهایی است که به دلیل ذات طبیعی ای که دارند برای مدت زمان طولانی ماندگاری و ثبات دارند. بنابراین پس از استفاده از این رنگ ها تا چند ماه امکان استفاده از رنگ های شیمیایی برای فرد محدود می شود.

پس قبل از آنکه سراغ رنگ های طبیعی بروید و بخواهید آن را روی موهای تان استفاده کنید درباره رنگ انتخابی خود دقت کنید. از آنجا که رنگ های طبیعی به دست آمده از گیاهان و مواد معدنی کاتالوگی ندارند تا امکان انتخاب رنگ برای مصرف کننده وجود داشته باشد.

از آنجا که این رنگ ها روی موی افراد مختلف طیفی متفاوت از یک رنگ را ارائه می کنند.

پس بهتر است پیش از رنگ کردن موها با این رنگ های گیاهی آن رنگ را روی بخشی از موهای تان تجربه کنید تا از کیفیت و رنگ احتمالی آن مطلع شوید.

مواد لازم برای ساخت رنگ مسی روشن:

پودر حنا۵پیمانه
پودر سدر۶۰پیمانه
پودر گل بابونه۳۰پیمانه
پودر گلدن رد ۳۵ پیمانه
پودر روناس ۵پیمانه
پودر مازو۵پیمانه
کتیرا۱۰پیمانه

مواد لازم رنگ موی مسی تیره

پودر حنا۶۰پیمانه
پودر گل بابونه۲۰پیمانه
پودر گلدن رد ۲۰پیمانه
.پودر روناس ۱۰پیمانه
.پودر مازو۱۰پیمانه.
پودر پوست گردو۳پیمانه
کتیرا۱۰پیمانه

 

روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها موجب دوام بهتر رنگ موها می شود. بنابراین می توانید چند قطره روغن آرگان را به رنگ موی خود اضافه کنید. و یا بطور روزانه موهای خود را با روغن آرگان ماساژ دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *