درمان بیماری های زنانه

درمان یائسگی زودرس طب اسلامی

درمان گیاهی یائسگی زودرس

یائسگی زودرس : با افزایش سن، به تدریج تخمدان ها هورمون های استروژن و پروژسترون( که تنظیم کننده قاعدگی هستند) کمتری تولید می کنند و با گذشت زمان، بلوغ تخمک در تخمدان ها هم مختل خواهد شد. از طرف دیگر افزایش هورمون پروژسترون(هورمونی که بدن را برای بارداری محیا میکند) پس از تخمک گذاری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این تغییرات هورمونی نیز سبب کاهش توانایی باروری زنان می گردد که با توقف عادت ماهیانه نمایان می شود.

این حالت اگر قبل از سنین ۴۰ سالگی شروع شود، خطر یائسگی زودرس را دربر دارد. در این وضعیت تخمدان ها دیگر قادر به ساخت هورمون نیستند. اهمیت این مسئله به این خاطر است که با شروع یائسگی احتمال بچه دار شدن خانم متاسفانه ضعیف می شود و همچنین با تغییرات هورمونی بروز بیماری های مزمن مانند: پوکی استخوان، بیماری های قلبی- عروقی و… سرعت می گیرد. در این وضعیت شخص با قطع ناگهانی یا طولانی شدن فواصل قاعدگی رو به رو خواهد شد که با علایمی همانند گرگرفتگی، بدخوابی های شبانه و تعریق همراه است.

 

طبق نظر استاد تبریزیان در طب اسلامی، برای درمان یائسگی زودرس خانم ها باید موارد زیر را مصرف کنند:

>> با مصرف موارد کاملا گیاهی و طبیعی فوق می توانید یائسگی زودرس در خود رفع کنید و از عواقب ناشی از آن در امان بمانید.

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “درمان یائسگی زودرس طب اسلامی

  1. سمیه گفت:

    با سلام من ۴۰ سالم و الان یک ماه دارم از این داروها استفاده می کنم و حجامت ساقین هم انجام دادم متاسفانه هنوز نتیجه ای نگرفتم تا چند وقن بعد از استفاده از داروها این مشکل باید حل شود؟

    1. سلام
      جوابدهی دارو بستگی به تغذیه و طبعتون داره. ممکنه سردی بدنتون خیلی بالا باشه. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر به واتساپ ۰۹۱۱۹۱۱۰۹۹۳ پیام بدین

  2. زهرا گفت:

    با سلام زنی ۴۲ ساله هستم که دچار یائسگی شدم آیا راه حلی برای درمان وجود دارد. در سونوگرافی تخمدان ها کمی کوچک شده اند. می‌توان با طب اسلامی درمان کرد. و یسری دستورات مثل انجام حجامت و..

    1. سلام. بله باید باه زنان و ابهل و صاف کننده خون مصرف کنید.

  3. آفاق گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من ۳۶ سالمه و هنوز مجرد هستم نزدیک سک سال هستم که از رحمم رطوبت خارج میشه ولی پریودهام منظم هستن
    الآنم نزدیک یک ماهه وسطهای زبونم قسمت چپ احساس درد دارم و یکبار هم احساس طعم فلز تو دهانم متوجه شدم البته تو ماه رمضان امسال
    از کجا بفهمم دارم یائسه میشم یا نه چون نه گرگرفتگی دارم و نه پریودهای نامنظم

    1. سلام ترشحات ارتباطی به یائسگی نداره. ممکنه عفونت گرفته باشین یا به چیزی حساسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *