بیماری های قلبی و تنفسی

تقویت و زنده کردن قلب /راهکارهای خانگی

راهکارهای خانگی برای تقویت و زنده کردن قلب

در این مقاله به توضیحات روایی در خصوص تقویت و زنده کردن قلب می پردازیم. در روایات به قلب، تکه گوشتی گفته می شود که اگر اصلاح شود، تمام بدن اصلاح و سالم می شود، زیرا:

اگر قلب خوب و نرمال کار کند و به اندازه کافی خون به اعضای بدن پمپاژ کند، مشکلی پیش نمیاید و در صورتی که مشکلی پیش بیاید، ترمیم می شود. ولی اگر قلب ضعیف شود، و نتواند خون کافی به اعضای بدن پمپاژ کند، آسیبهای جدی به بدن وارد می شود و این آسیبها ترمیم نمی شود.

زنده کردن قلب با سرکه طبیعی

برخلاف آنچه امروزه گفته می شود که سرکه قب را ضعیف می کند، در روایات می فرماید که سرکه طبیعی (نه شیمیایی) باعث زنده کردن قلب می شود. در این باره حضرت امیر می فرماید:

” سرکه چقدر اِدام خوبی است(یعنی می توان سرکه طبیعی را بعنوان خورشت با نان خورد)، زیرا مُرّه ها را می شکند و قلب را زنده می کند”.

در روایت می فرماید که سرکه، مرّه ها را میشکند، منظور از این چیست؟

مرّه یعنی خلط سودا و صفرا. ما میدانیم که مرّه صفرا، از ۱۵ سالگی شروع می شود و تا ۴۰ یا ۵۰ سالگی ادامه دارد و مره سودا از ۴۰ ای ۵۰ سالگی شروع می شود و تا ۶۰ ساگی ادامه دارد و میدانیم که بیشتر مشکلات قلبی نیز در سنین ۴۰ الی ۶۰ سالگی اتفاق می افتد، یعنی در زمان غلبه صفرا یا غلبه سودا. بنابراین، وقتی روایت مبی فرماید که سرکه، مره را می شکند، یعنی غلبه مره(سودا و صفرا) را ازبین میبرد و وقتی غلبه مره ازبین رفت، بیماریهای قلبی هم درمان می شود.

سوال: کسی که سکته کرده است، آیا می تواند خود را با سرکه درمان کند؟

آیت الله تبریزیان: انسان میتواند برای پیشگیری از گرفتگی رگها یا سکته قلب، سرکه طبیعی را بعنوان غذا و طعام استفاده کند و در روایات، خوردن نان با سرکه و روغن زیتون، ازبهترین غذاهای پیامبران معرفی شده است. ولی وقتی انسان مشکلات مزمن قلبی پیدا میکند، و مجبور می شود که قلبش را عمل کند، برای چنین شخصی سرکه بعنوان دارو مطرح می شود، نه بعنوان غذا. یعنی باید کم بخورد، مثلا روزی نصف استکان.

توجه۱: اینکه پزشکان طب جدید میگویند که سرکه قلب را ضعیف می کند، اگر منظورشان سرکه شیمیایی استکه به دلیل اسید باا قلب را سوراخ میکند، سخن درستی می گویند. ولی اگر منظورشان سرکه طبیعی است، روایت بیان میدارد که این سخن نادرستی است.

طب غربی و پزشکان طب غربی، درباره سرکه دو خیانت بزرگ مرتکب شدند. خیانت اولشان این است که سرکه طبیعی را از مردم گرفتند و سرکه شیمیایی را جایگزین کردند که قب انسان را سوراخ میکند. خیانت دومشان هم این است که با وجود اینکه می دانند سرکه شیمیایی برای انسان ضرر دارد و سرکه طبیعی ضرر ندارد، این حقیقت را پنهان نگه داشتند تا خیانت هایشان درباره بیمار کردن مردم آشکار نشود.

توجه۲:

  • برخی روایات می فرماید که سرکه، قلب را به کار و فعالیت وادار میکند که این، همان معنای احیا و زنده کردن قلب است.
  • برخی روایات می فرماید که سرکه، قلب را نورانی و روشن میکند که این ، بیشتر به نورانی کردن قلب باطنی اشاره دارد.
  • برخی روایات نیز میفرماید که سرکه، قلب را خوشحال میکند که این، به ویژگی برطرف کردن غم و اندوه در انسان اشاره میکند.

تقویت و توانمند کردن قلب

در بحث تقویت و زنده کردن قلب، برای تقویت قلب این دستورات را انجام دهید:

  • ناشتا یک لیوان آب به و همچنین خود میوه به را بخورید./اینکه درروایت می فرمایند:”میوه به آدم ترسو را شجاع می کند”، درواقع به یکی از صفات نیکوی نفس و قلب باطنی انسان اشاره دارد و اینکه می فرماید:” میوه به، قلب ضعیف را تقویت می کند”، در واقع به قلب ظاهری و قلب تپنده اشاره دارد. بنابراین میوه به، علاوه بر قلب ظاهری، قلب باطنی را نیز تقویت می کند. در روایتی آمده است که خواص میوه به و گلابی یکی است.
  • گلابی بخوری(امام صادق عیه السلام)
  • تلبینه قلب را محکم و قوی میکند./ تلبینه سوپی است که از آرد گندم و جو درست می شود. برای درست کردن آن، آرد جو و گندم را با آب مخلوط می کنند و روی آتش می گذارند و چه بسا به آن عسل و شیر هم اضافه میکنند.
  • مویز بخورید (حضرت امیر علیه السلام)
  • هر سه روز یکبار، گوشت گوسفند را در شیر گاو بپزید و میل کنید.
  • سوره الرحمن را با زعفران بنویسید و سپس آن را بشویید و بنوشید.

توجه : از خوردن مردار، حسادت، زیاد خوردن، زیاد نوشیدن و از نرساندن اکسیژن کافی به قلب بپرهیزید.

 

درمان درد قلب

در بحث تقویت و زنده کردن قلب، برای درمان درد قلب این دستورات را میتوانید انجام دهید:

  • دو آیه ۸ و ۹ آل عمران را روی آب بخوانید، سپس با گذاشتن دست روی قلب، آن را بنوشید.
  • سوره انشراح را صبح و شب، به مدت ۱۷ روز بخوانید.
  • آیه” لئن انجیتنا من هذه انکونن من الشاکرین”(یونس آیه ۲۲) را روی آب بخوانید و آب را بنوشید.
  • آویشن و نمک را باهم مصرف کنید.(امام صادق علیه السلام)/کسی که رگهای قلبش بسته شده باشد، مبتلا به قلب درد هم میشود. بنابراین بعید نیست که نمک و آویشن بتواند رگهای قلب را باز کند و ازین طریق درد قلب را برطرف کند.
  • گوشت “دُرّاج” بخورید(پیامبر اکرم صل الله و علیه و آله)/ برخی میگویند دراج همان بلدرچین است و برخی آن را تیهو می دانند که بایستی در این باره تحقیق شود.

منبع: درمان ۱۰۰۱ بیماری حسن زرقانی ص ۳۲۶

 

جهت درمان بیماری های قلبی از داروی تقویت قلب طب اسلامی نیز میتوانید استفاده کنید.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “تقویت و زنده کردن قلب /راهکارهای خانگی

  1. ایران خردی گفت:

    خدا قوت ، ممنون از مطالب مفیدتون
    در پناه حق پیروز و سلامت باشید
    ♥️♥️

  2. حبیب غفوری ؛ناوند قزوین گفت:

    خدا قوت به شما بابت مطالب مهم و حیاتی…
    سعی کنید یک جورایی این موضوع ها رو در انزار قرار داده و منبعش را نیز معرفی کنید. سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *