بیماریهای کلیه و مثانه و بیضه های مردان

درمان تنگی مجرای ادرار با طب اسلامی

تنگی مجرای ادرار

انواع تنگی مجرای ادرار

مجرای ادرار به لوله ای است که ادرار را از مثانه به بیرون از بدن هدایت میکند. غالبا مجرای ادرار به اندازه کافی باز می باشد و جریان ادرار به آسانی از آن عبور می کند. زمانی که مجرای ادرار باریک شود می تواند بر جریان ادرار تاثیر گذارد و آن را محدود کند. این عارضه با نام تنگی مجرای ادرار شناخته می شود. تنگی مجرای ادرار معمولا در مردان مشاهده میشود.

تنگی های مجرای ادراری (پیش آبراه/پیشابراه ) دو نوع است:

  • تنگی های بخش قدامی (انتهایی)
  •  تنگی های بخش خلفی (ابتدایی) مجرای ادراری (پیش آبراه).

تنگی های بخش قدامی مجرای ادراری (پیشابراه) عموما ناشی از عفوونت، التهاب مجرای ادراری (پیشابراه)، ضربه به آلت تناسلی، ضربه به زیر کیسه بیضه (ناحیه پرینه یا نشیمنگاه که حد فاصل مقعد و کیسه بیضه می باشد و به آن آسیب زین اسبی نیز می گویند)، و سابقه جراحی قبلی هیپوسپادیاس می باشد.

درحالی که تنگی های بخش خلفی مجرای ادراری (پیشابراه) معمولا به دنبال سوند گذاری، تابیدن اشعه به ناحیه لگن، پروستات و ئرادیکال پروستاتکتومی یا دیگر جراحی های پروستات، و آسیب های ناشی از ضربه به لگن بویژه شکستگی لگن بدنبال تصادف یا سقوط از ارتفاع ایجاد می باشد. گاهی اوقات علت تنگی مادرزادی بوده و یا اینکه علت مشخصی برای آن پیدا نمی شود.

درمان گیاهی تنگی مجرای ادرار در طب اسلامی

درمان تنگی مجرای ادرار با عمل جراحی، متاسفانه عوارض زیادی دارد که ممکن است باعث عفونت ها و وخیم تر شدن آن بشود. بهترین راه درمان مصرف گیاهان دارویی و طبیعی طبق توصیه های طب اسلامی می باشد.

موارد فوق برای یک دوره درمان است.

جهت تهیه موارد فوق برای درمان،  حتما با مشاور در واتساپ یا تلگرام ارتباط برقرار کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *