درمان بیماری های مغزی، حافظه، اعصاب

ضربه مغزی و درمان آن در روایت

ضربه مغزی

ضربه مغزی و درمان آن در روایت

ضربه مغزی عموما بر اثر تصادف و یا افتادن از جایی بلند اتفاق می افتد. و در این حادثه به سر آسیب می رسد و فرد دچار مرگ مغزی می شود و یا به کما می رود. امروزه این حالت درمان ندارد و اگر هم فرد درمان شود بسیار زمان می برد. اما روایات طب اسلامی درمانی سریع و عاجل برای این حالت معرفی می کند و آن روغن بنفشه است. اگر به سرعت دربینی فردی که تصادف کرده و یا از جایی بلند افتاده . یا ضربه به سر او وارد شده و منجر به ضربه مغزی شده است، روغن بنفشه ریخته شود فرد درمان خواهد شد.

درمان ضربه مغزی در روایت

کلینی از شخصی به نام عقبه درباره درمان ضربه مغزی نقل می کند:

قاطری را به امام صادق علیه السلام هدیه دادند . شخصی این قاطر را برای امام می آورد. در مسیر راه آن قاطر شخص را به زمین انداخت و فرد ضربه مغزی شد. ما هم وارد مدینه شدیم و به امام خبر دادیم. امام فرمودند: آیا روغن بنفشه در بینی شخص نریختید؟ چرا این کار را نکردید؟  به محض اینکه این کار را انجام دادیم و روغن بنفشه در بینی شخص ریختیم، آن فرد خوب شد. سپس امام فرمودند: بنفشه در تابستان خنک است و در زمستان گرم است و برای شیعیان ما نرم و ملایم است برای دشمنان ما خشک است. (این دارو نسبی است برای شیعیان نرم و ملایم و برای دشمنان اهل بیت خشک است). اگر مردم بدانندبنفشه چه خصوصیتی دارد یک گرم و یا چند گرم آن را به یک مثقال طلا می خرند.

از این روایت استفاده می شود که روغن بنفشه جزء اسرار علوی و ولایت و اهل بیت علیه السلام است. زیرا برای فردی که ولایت دارد ملایم است. همان گونه که قبلا بیان نمودیم بادمجان نیز چنین خصوصیتی دارد. و برای فردی که به خاصیت درمانی آن ایمان ندارد بیماری و بلکه سودا زا نیز هست و ضرر دارد.

منظور در این روایت، روغن بنفشه کنجدی است.

بیانات احیاگر طب اسلامی حضرت استاد تبریزیان- جلد ۳

 

نسخه درمانی طب اسلامی برای ضربه مغزی و شخص کما رفته

برای درمان ضربه مغزی که شخص کما رفته، باید موارد زیر را مصرف کنید:

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *