بیماریهای مربوط به معده، گوارش، روده و صفرا

عوارض و درمان یبوست در طب اسلامی

عوارض و درمان یبوست در طب اسلامی

یبوست یعنی معده در دفع مدفوع سفت و سخت کار کند و یا درطول روز کمتر از ۲مرتبه معده کار کند، که هرکدام از این موارد باشد یعنی شخص دچار یبوست است.

راهکارهای درمان طبیعی یبوست

مشاهده می شود در اثر خشکی مزاج عارضه ای در دستگاه گوارش به وجود می آید که مواد در روده بزرگ سفت می شود و به کندی حرکت می کند و فرد هنگام دفع آن با درد و سختی مواجه می شود. در حالت شدیدتر و یا حاد آن روده بسته می شود و فرد را بسیار دچار مشکلات ناشی از آن می کند.

علل بروز این عارضه می تواند ناشی از:  رژیم غذایی نامناسب، برهم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی، کم‌آبی بدن، کم‌کاری تیروئید، بیماری دیابت، تومورها و سرطان‌های روده باشد. همچنین سودای بالا نیز عامل دیگر آن است. سودا یکی از چهار طبایع بدن است، و از نوع خشک و سرد است.

عوارض یبوست

در طب اسلامی ثابت شده است که یبوست در دراز مدت باعث بیماری های بسیار زیادی می شود از جمله:

  1. سرطان روده
  2. کولیت یا کولون روده
  3. هموروئید (بواسیر)
  4. ایجاد استرس  افسردگی و روحی و فکر و خیال شدید
  5. ایجاد وسواس فکری درزمان طولانی
  6. و دهها مشکل احتمالی دیگر…

نسخه درمانی یبوست

  • استفاده از مسهل مثل دم کرده ۲_۳قاشق برگ سنا +۱قاشق گل سرخ هفته ای یک یا دو مرتبه (برای دانستن خواص سنا اینجا را مطالعه کنید.)
  • کمتر کردن مصرف سردیجات و مصرف خوراکی های گرم همراه سردیجات مثلا خوردن همزمان خرما و شیر یا برنج و زیره و…. یعنی به طور کلی بعد یا همزمان با خوراکی هایی با طبع سرد، گرمی هم مصرف کنید.
  • استفاده از داروهای سودابر و ملین و قرص خون طب اسلامی
  • مصرف روزانه انجیر و همچنین نوشیدن اب ولرم ناشتا

درمان یبوست در واقع درمان غلبه سودا و رفع مشکلات معده است.
و این کار باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از مشکلات می شود زیرا غلبه سودا علت ۲۵٪ بیماری ها است و معده هم اگر مشکل پیدا کند دارالداء (خانه بیماری ها) و منشا بروز بیماریها است.

 

منبع:کانال زندگی به رنگ خدا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *