درمان بیماری های مغزی، حافظه، اعصاب

درمان منگولیسم یا سندروم داون با طب اسلامی

درمان منگولیسم یا سندروم داون

درمان منگولیسم یا سندروم داون با طب اسلامی

داون(منگولیسم)، تریزومی ۱۸ و نقص لوله عصبی ( یک نوع فتق نخاعی) امروزه از آزمایش سه نشانگر Triple marker روی خون مادر استفاده میشود.

انجام این تست به تمام زنان باردار پیشنهاد میشود ولی برای افراد زیر انجام آن بیشتر توصیه میگردد:

  • آنهایی که تاریخچه و سابقه فامیلی نقائص مادرزادی یا ژنتیکی دارند
  • زنان ۳۵ ساله یا بیش از ۳۵ سال، افرادی که احیانا از داروهای پر عارضه استفاده کرده اند.
  • یا بطور کلی آنهائی که در طول بارداری از داروهای شیمیایی استفاده کرده اند.
  • افرادی که دیابت دارند و انسولین مصرف میکنند.
  • آنهائی که در طول حاملگی عفونت ویروسی داشته اند.
  • اشخاصی که با مقادیر زیاد اشعه مواجه بوده اند.

سندرم داون

سندرم داون یا تریزومی ۲۱ وضعیتی است که در آن ماده ژنتیکی اضافی موجب تاخیر در رشد و نمو طفل مبتلا و اغلب منجر به عقب ماندگی ذهنی میگردد. بعنوان مثال راه افتادن و شروع به تکلم دیرتر از سایر اطفال صورت میگیرد. سندرم داون از هر ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ نوزاد یکی را مبتلا میسازد.

سندرم داون در هنگام تولد قابل تشخیص است ( چشمهای بادامی شکل، گوشهای کوچک، صورت پهن و کاهش تون عضلانی از علائم مشخصه آن است).

علائم سندرم داون از یک طفل به طفل دیگر فرق میکند. برخی از بچه های مبتلا، به توجه و مراقبتهای خاص پزشکی نیازمند هستند در حالیکه اطفال دیگر میتوانند زندگی بسیار خوب و مستقلی داشته باشند. اگرچه نمی توان از این ناهنجاری جلوگیری کرد اما قبل از تولد قابل شناسائی است و میتوان مشکلات بهداشتی و پزشکی که ممکن است در سراسر عمر این بیماران پدید آید را درمان کرد.

درمان منگولیسم یا سندروم داون به بیماری عقب ماندگی ذهنی اطلاق میگردد. و درمانش در طب اسلامی، طبق نظر دکتر تبریزیان به این شرح می باشد:

  1. داروی عقل
  2. بخور حضرت مریم علیه السلام در چند مرحله
  3. قطره سرکه سداب
  4. طریفل
  5. داروی تقویت عصب

 

برای تهیه هر یک از محصولات روی آن کلیک کنید.

 

نوشته های مشابه

64 دیدگاه در “درمان منگولیسم یا سندروم داون با طب اسلامی

  1. قاسم جعفری گفت:

    سلام
    یک سوال داشتم
    برای سندرم داون درمانی وجود دارد
    هم طب اسلامی هم طب نوین؟

    1. سلام
      بله درمانش در همین صفحه نوشته شده. اگه زودتر اقدام به درمان بشه قیافه کودک برمیگرده

  2. قاسم جعفری گفت:

    من ساکن قزوین هستم چگونه باید اقدام کنم لطفا مرا راهنمایی کنید
    بچه من ۱۰ روزه هستش

    1. سلام
      با مشاور تماس بگیرین تا خدمتتون عرض کنن. شماره مشاور در سایت هست.

      1. محمد جواد گفت:

        سلام خسته نباشید من پسرم۸متهش سندروم داون میشه خوب بشه شماره بدین من استون را پیدا نمیکنم

        1. سلام بزگوار پایین سایت روی لینک ایتا و روبیکا کلیک کنید تا وارد پی وی مشاور شوید.

  3. عبدالله گفت:

    سلام پسر من دو سالشه و سندروم هست زود هم به دنیا اومده میتونن بعد از خدا به این روش درمان امیدوار باشم؟
    آگه بخوام ایت الله اونو ببینه چطور باید اقدام کنم؟

    1. سلام
      بله شاید درمان یکی دوسال طول بکشه اما به بهبودش ایمان داشته باشید.
      میتونین با شماره های مشاوره که در سایت هست با شاگرداشون صحبت کنین.

  4. مهدی گفت:

    سلام، سندرم داون به علت اضافه بودن یک کروموزوم ۲۱ در بدن بیمار است. میشود توضیح دهید چگونه داروها میتوانند وجود یک کروموزوم اضافه را از تک تک سلول های بدن حذف کنند؟ لطفا علمی صحبت کنید. و اینکه تا الان چند نفر سندرم داون را شما درمان کرده اید؟

    1. سلام
      ببینید دوست عزیز سندروم از آنجا که موجب ضعف عقل و ناتوانی در فرد می شود ما با داروهایی این ضعف عقلی را ازبین می بریم.
      ما برای درمان نیاز به شناسایی کرومزوم نداریم اما طق احادیث و روایات علت این بیماری رسوخ اجنه است که موجب تغییر در ژنتیک فرد میشود. بر همین اساس با مواد بخور حضرت مریم این مشکل نیز حل می شود و فرد پس از یک سال مصرف داروها و انجام بخور بحالت عادی برمی گردد.

  5. مهدی گفت:

    میفرمایید یکی دو سال درمان طول میکشه، آیا تضمین میکنید اگه بعد از دو سال درمان نشد هزینه تمام داروهایی را که فروختید به مشتری برمیگردانید؟

  6. مهدی گفت:

    کامنت هامو پاک کنید اما بدونید با دروغ دارید پول درمیارید و این کارتون حرامه! امیدوارم این پول هایی رو که به اسم دین میخورید خدا از حلقومتون دربیاره! متاسفانه فقط دارید به اسلام ضربه میزنید! صهیونیست های اسرائیلی انقدر که شما به دین ضربه میزنید، ضربه نمیزنند! شما اسرائیلی اصیل هستید!

    1. جناب وقتی شما به اجنه اعتقادی نداری یعنی به خیلی چیزها اعتقاد نداری. وقتی ائمه و قرآن دارن از احنه صحبت میکنن و گفتن علت این بیماری ضربه خوردن نطفه توسط اجنه است و شما دارین انکارش میکنین بنظرم دیگه جای بحثی نمیمونه که بخوایم با امثال شما در این محیط ادامه بدیم. یاعلی

  7. مهدی گفت:

    من تمامی روش های درمانی شما رو رد نمیکنم و مطمئن هستم تعدادیشون جواب میدن. اما درمورد سندرم داون دارید دروغ میگید.

  8. مهدی گفت:

    من هم به اجنه اعتقاد دارم هم به ائمه، شما هم که میفرمایید اعتقاد دارید درسته؟ تمام حرف من اینه، شما که میفرمایید این راه درمان جواب میده، تضمین میکنید اگه جواب نداد هزینه رو برگردونید؟

    1. درمان قطعیه. شاید طول بکشه اما قطعیه.

  9. مهدی گفت:

    خب شما که میفرمایید قطعیه و اینقدر اطمینان دارید چرا تضمین نمیکنید کارتونو؟ کافیه بگید درصورت عدم درمان هزینه داروهارو برمیگردونید، این تضمین برادر عزیز، به عمل کار براید به سخنرانی نیست

    1. ببینید جناب محترم هیچ تضمین صدرصدی هیچ جایی وجود نداره. درمان به خواست خداست.
      آیا مگه پزشکان طب شیمیایی برای دارو جراحی تضمینی میدن؟
      بنده هم نمیتونم هیچ تضمینی بدم اما اینو میگم که اگه استمرار در مصرف دارو و اعتقاد به درمان باشه حتما درمان صورت میگیرد.
      شما اگه به داروهای طب اسلامی اعتقاد داری مصرف کن وگرنه توصیه میکنم اصلا مصرف نکنید.

  10. مهدی گفت:

    ببینید من شیعه هستم و بسیار به نماز و روزه و اعمال دینیم اهمیت میدم، اما این سوالات رو میپرسم چون از روی جهالت چیزی رو قبول نمیکنم، دین اسلام رو هم با مطالعه پذیرفتم.
    فرمودید توی روایات و قرآن راجع به ضربه خوردن نطفه توسط اجنه نوشته شده، میشه بهم گید دقیقا کدوم آیه قرآن اینو گفته؟ روایات رو هم با ذکر منبع لطف کنید. سوال بعدی اینجاست: اجنه هرچی زن سن حاملگیش بیشتر میشه بیشتر به ضربه زدن به نطفش علاقه پیدا میکنند؟

    1. فعلا دسترسی به منابع ندارم که خدمتتون عرض کنم. اما حتما شنیدین که تو روایات اومده در اول و وسط و اخر ماه قمری نزدیکی نکنید که فرزندی اگر در این شبها متولد شود دچار بیماری می شود؟
      لطفا برید و مطالعه کنید.

  11. مهدی گفت:

    اینو که فرمایش کردید بنده هم خوندم و اطلاع دارم، اما حرف ما درمان سندروم داون و سوال من اینه که روایاتی که در مورد ضربه خوردن نطفه توسط جن هست کجاست؟ شما اینا رو اگه میشه لطف کنید بگید، همونطور که یک پزشک اطلاعاتشو بر اساس مدارک و کتب علمی میگه شما هم باید برای اثبات حرفاتون بدونید منابعش کجان.

    1. سلام بزرگوار
      توهین و بی احترامی ممنوع
      اگه شما منظور از جهش ژنی و دلیل علمی این اتفاق ذکر کنید ممنون میشم.

    2. مرضیه گفت:

      سلام. اقای مهدی اینقدر علم علم نکن. همه ما درس خونده و تحصیل کرده هستیم. فوق لیسانس پرستاری هستم و بیش از ۱۰ سال سابقه کار تو بالین تو CCu , کودکان و اورژانس دارم . هم میدونم کروموزوم چیه هم میدونم درمان شیمیایی چیه. نشون به اون نشون که تو بخش کودکان تجربه های نابی در مورد کودکانی با بیماریهای مادر زادی بدست آوردم که اگه بذارن دقیق تر مطالعه کنیم بهت ثابت می کنم بیماریهای مادر زادی علتی فراتر از اون چیزی که تو توی کتابها خوندی دارند. اگه با مادر ها و پدرهای اونها راحت تر مصاحبه کنی از زمان بارداری به حقایق جالبی می رسی که تازه می فهمی یک دهم اونارو تو کتابها نمی تونی پیدا کنی. در ثانی تو جرات نداری از یک دکتری که میلونها براش پول خرج تا یه بیماری ساده تو رو درمان کنی سوال بپرسی. چطور به خودت اجازه میدی طب اسلامی رو این طوری سوال پیچ کنی. هیچ تضمینی نیست برو هر کاری دلت میخواد بکن

  12. محمد گفت:

    من استاددانشگاهم و رشته ام حقوقه، اما چند ساله کتب ناب خدیثی به دستم رسیده و خودم را درمان می کنم و طبق احادیث عمل می کنم و دو ساله سرما هم نخورده ام، اینکه شما انتظار داری تضمین بشه انتظار معقولی نیست، اگر به طب اسلامی اعتقاد نداری برو پیش همان دکترهای کافر غربی که مثل خودتن ، این نعمت امامان برای مومنین و معتقدین است ، در احادیث امده که مونگولی نتیجه مس شیطان است یا شراکت شیطان درمانش هم همین مواردی است که این سایت نوشته، لذا بیخودی جو نده، و ادعا نکن که عمل بر طبق احادیث حرامه بلکه عمل نکردن به احادیث طبی است که حرام است، جالبتر اینکه یهودیان را بهتر دانسته ای ، بله از خود شما بهترند ، خود یهودی های هالیوود حتی راجع بیماری های ناشی از چشم زخم جن هم فیلم ساخته و به آن اعتقاد دارند نام فیلم هم pwerausog است ، انها به وجود امام زمان عج هم بیش از برخی امثال شما مثلا شیعه ها که امام نشناسید معتقدند، فقط فرقشان با ما معتقدین اینست که دشمن امامند نه شیعه ایشان، جالب است در احادیث داریم اخر الزمان دجال با کمک اجنه ادعای مرده زنده کردن می کند و اجنه به شکل مرده در می ایند تا افراد خیال کنند انان زنده شده اند ، در همین مورد با کمال شگفتی هالیوپد فیلم ominuse را ساخته و دقیقا در ان نشان می دهد فردی شیاطین را به شکل میت در می اورد و ادعا می کند مرده را می تواند زنده کند

  13. محمد گفت:

    حتی هالیوود راجع ارتباط بیماری اوتیسم با اجنه هم فیلم ساخته و الان نام فیلم یادم نیست ، در فیلم طالع نحس و بچه رزماری شراکت شیطان در نطفه که احادیث پانزده قرن قبل ما گفتن را نشان داده اند

  14. حسن گفت:

    سلام مادری که باردار است و آزمایشات نشون داده احتمال سندرم داون وجود داره برای بچه،مادر چه دارویی مصرف کنه تا در آزمایشات مجدد تغییر حاصل بشود؟

    1. سلام
      باید بخور حضرت مریم و دعای حرز همراه بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین سایت تماس بگیرید.شمارهاشون توی سایت هست.

  15. Hossein گفت:

    سلام.یک بچه ده ساله هست قدرت تکلم ندارم ولی کر نیست و حرکاتی غیر عادی با دست هایش انجام میده آیا داروی هست براش

    1. سلام
      باید دعای حرز همراه و بخور حضرت مریم بگیرید.

  16. مهدی گفت:

    آقای مدیر سایت من چه توهینی کردم که پیامام باید حذف بشه؟ نگا کن ببین آقای محمد خیلی راحت به من گفته کافر و امام نشناس، اگر اینها توهین نیستن پس چین؟ چرا پیام این آقا ررو که کاملا بی سوادانه حرف زده حذف نمیکنید؟ چون موافقه با حرفاتون؟

    1. حسین گفت:

      ببین برادر من اگه قبول نداری یا علی خدانگهدار چرا اومدی تو سایت به همه فحاشی میکنی و البته اینو بگم قصدت چیه؟

  17. حنانه گفت:

    سلام. تا الآن موردی از درمان بیماری سندروم داون داشتیم؟

    1. سلام بله داشتیم
      اما دوره درمان شاید بیشتر از یک سال طول بکشد.

  18. حنانه گفت:

    سلام . خب چند نمونه از مواردی که درمان شدند را در سایت معرفی کنید حتی از گزارشگران خبری مثل ۲۰ و ۳۰ و غیره دعوت کنید و این موفقیت را اعلام عمومی کنید. این موفقیت کمی نیست. اعلام چنین موفقیتی بزرگترین تودهنی به کسانی است که با رشد و فعالیت طب اسلامی مخالفند.

    1. حریم گفت:

      اگر راست میگن چرا اعلام نمکنن

      1. بخاطر اینکه وزارت بهداشت چنین اجازه ای بهشون نمیدهد.

  19. ساناز گفت:

    سلام برادرم دارای عقب ماندگی ذهنی است.وضریب هوشی ایشون ۶۰
    ۲۵سالشه.من خیلی دیرباطب اسلامی آشناشدم.
    ببخشید میخواستم بپرسم برای درمانشون امیدی هست؟
    ضمناایشون وسواس فکری وعملی شدیدهم دارند.

    1. سلام اقدام کنین انشاءالله که نتیجه بده. برای مشاوره با مشاور سایت میتونین تماس بگیرین

  20. ساناز گفت:

    ضمناهزاران دکتررو امتحان کردیم ومیلیونها تومن خرجش کردیم ولی به هیچ عنوان خوب نشده.ومدتی کنترل شده ولی درمان نشده.
    وسواسش ۸سال که باهاشه وخودش وبشدت ماروعذاب میده.وبسیارشکاک.
    خواهش میکنم جوابم روبدین.منتظرم.

    1. وسواسش هم با داروی سودابر و ملینات باید ازبین بره بمرور زمان.

  21. ساناز گفت:

    باسلام وخسته نباشید.
    ببخشیدمیخواستم بپرسم پرحرفی نیز درمان داره؟
    همسرم بشدت پرحرف.وهمه ازدستش ناراحت وعصبی وفراری هستن.

  22. فاطمه گفت:

    سلام. پسر من یه ماهشه از زمان تولد متوجه شدیم سندرم داون داره البته قد ووزنش طبیعیه حرکاتش هم خوبه. امکان درمان قطعی وجود داره؟ چه مدت طول میکشه و از کی باید شروع کنیم؟

    1. سلام بله شادی حدود یه الی دو سال درمانش طول بکشه. برای درمان و مشاوره با مشاور سایت تماس بگیرید.

  23. غزل گفت:

    سلام.عقب ماندگی ذهنی درطب اسلامی تاچندسالگی درمان داره؟؟؟
    حس میکنم شماتاسنین پایین روبهتردرمان میکنید

  24. اافسون گفت:

    سلام.
    پسرم بیش فعالی شدید داره راهی برای درمانش هست.
    خسته شدم هم خودم هم معلماش.۷سالشه.
    راه درمانی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام
      اولا غذاهای شیرین و قتد دار بهش ندین.
      دوما بخور حضرت مریم و صفرابر میتونین استفاده کنین تا حرارتش کم بشه.و اگر بازم جواب نداد سرد کننده بهش بدین. برای عقل و هوشش هم داروی عقل براش تهیه کنین.

  25. پروانه اسدی گفت:

    سلام گفته بودین سندرم داون درمان میشه اما خواهر زاده ام الان یک سال وسه ماهش هست وتقریبا از ۴ماهگی باهزارامید درمانش را شروع کرد اما هیچ نتیجه ای ندیدیم

    1. سلام ایا بخور حضرت مریم هم گرفین؟ ایا داروها دقیق تجویز شده؟ کیفیت داروها چطور بوده و از کجا تهیه کردین؟

  26. پروانه اسدی گفت:

    داروهاش همه رو مصرف کرده بجز داروی پیامبر. وقطره ی سداب که میزد به دماقش خفه میشد و گریه میکرد. وفقط یک بار بخور گرفته دیگه نفرستادن دنبالش
    قرص قلب هم که بهش دادن اماهیچ تاثیری نداشت

    1. حتما دارویی که مصرف کرده کیفیت پایین بوده.. مصرف سرکه سداب و داروی پیامبر حتما باید مصرف میکرد و صوصا بخور باید تا چند جلسه ادامه میداد.

  27. ساناز گفت:

    سلام کسی که کم هوشی ذهنی داره و۳۰سالش هست.درمان داره؟

    خواهشاامید ندین.جواب صریح میخوام…
    ممنون

    1. سلام برای تقویت ذهن داروی عقل و داروی هوش و همچنین قطره بنفشه کنجدی و قطره مرزنجوش جامع مصرف کنید. درمان به اذن خداست. اگر امید به درمان دارین استفاده کنید وگرنه نه

  28. الهام گفت:

    ممنون بابت جوابهای سریع ومفیدتون.تشکر.

    میخواستم بپرسم برای تقویت حافظه چیزی هست؟؟؟چون کنکوردارم ومطالب توذهنم نمیره باید۱۰۰باربخونم.تازه بعدچندهفته کاملایادم میره.

    1. سلام بله داروی تقویت حافظه و ۲نوع داریم و داروی عقل و هوش هم هست. برای مشاوره تلفنی با مسول تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنند.

  29. ارزو گفت:

    سلام وقتتون بخیر من تو هفته سیزده بارداری هستم تو آزمایش غربالگری اول تریزومی ۲۱ در صدشو یک به روی نهصد اعلام کردن آیا به نظرتون احتمال اینکه جنین سندرم داون داشته باشد چقدر ؟و من الان باید چکار کنم تا تو آزمایش دوم ار این درصد دور بشم و تو رنج نرمال قرار بگیرم؟

    1. سلام داروهایی که اینجا گفته شده رو باید مصرف کنید. تا به امید خدا رفع بشه.
      برای مشاوره و راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  30. لیندا گفت:

    سلام خسته نباشید آیا دوقطبی درطب اسلامی درمان داره
    یاباید تاآخرعمر لیتیوم خورده بشه
    سرترالین وهالوپریدولم واسه وسواس میخورم دیگه نمیکشم.
    ۳۰سالمه…..

  31. M.A.R گفت:

    من شنیده پودم که امام صادق(ع) پخوری داشتند مفید پرای این اختلال. درست است؟

    1. سلام بخور حضرت مریم علیه السلام هست

  32. معصومه گفت:

    سلام خدا قوت. قطره بنفشه کنجدی را چگونه وارد دماغ کودک کنم که به مغز برسه و وارد حلق نشه.بعد ایا استفاده هر روز از این قطره برای کودک مشکلی ایجاد نمی کنه

    1. سلام سر بچه را عقب بگیرید تا وارد مغز شود. خیر هیچ مشکلی ندارد.

  33. کارشناسی ارشد تفسیر قرآن گفت:

    به مهدی
    مدرک و آدرس خواسته بودید، اگر عربی تون خوبه بفرمایید.
    (للجنون والمصروع) محمد بن جعفر بن مهران قال حدثنی أحمد بن حماد عن أبی جعفر الباقر علیه السلام انه وصف بخور مریم لام ولد له وذکر انه نافع لکل شئ من قبل الأرواح من المس والخبل والجنون والمصروع والمأخوذ وغیر ذلک نافع مجرب بإذن الله تعالى.
    قال لتأخذ لبانا أو سندروسا وبزاق الفم وکور سندری وقشور الحنظل ومرمری وکبریت ابیض کسره داخل المقل وسعد یمانی ویکسر فیه مر وشعر قنفذ مشبوث بقطران شامی قدر ثلاث قطرات تجمع ذلک کله ویصنع بخورا فإنه جید نافع إن شاء الله تعالى. (طب الائمه. ابن سابور الزیات ص ۱۱۲ و ۱۱۳)

    1. زهره دانشجوی حقوق گفت:

      ایول ایول خوشمان آمد
      شیرمادر نان پدر حلالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *