درمان بیماری های مغزی، حافظه، اعصاب

درمان طبیعی سی پی یا فلج مغزی با طب اسلامی

طب اسلامی درمان کننده سی پی

درمان طبیعی سی پی یا فلج مغزی

سی پی یا فلج مغزی که در روایات، خبل نامیده شده، معضل مغزی عصبی است که باعث می شود فرد توازن در راه رفتن، کنترل بر بدنش نداشته باشد و دستانش یا پاهایش به سمت چپ و راست می رود یا سرش را به عقب می برد.

اگر کسی با استامینوفن و امثال اینها تبش را برطرف کند، چه بسا منافع تب را به دست نیاورد و مبتلا به بیماری های سخت تری شود. در حقیقت، تب برای پیشگیری از بیماری های سخت تری به وجود می آید.

در روایت آمده است:

«سرفه را درمان نکنید؛ زیرا پیشگیری از بیماری جذام [و بیماری های ژنتیکی] است».

چرا امروزه بیماری های ژنتیکی افزایش یافته است؟ چون ما سرماخوردگی را درمان می کنیم. چرا امروزه فلج مغزی و سکته مغزی افزایش یافته است؟ چون ما سرفه را با «دیفن هیدرامین» و امثال اینها درمان می کنیم. چرا این همه بیماری سخت به وجود آمده است؟ چون ما تب را با استامینوفن و امثال اینها درمان می کنیم. به توصیه ها و دستورات پیامبر اکرم (ص) عمل نمی کنیم و به آنچه غربی ها می گویند، عمل می کنیم.

اینکه امروزه بیماری ها تشدید و سخت شده است، به این دلیل است که ما به دستورات دین مان عمل نمی کنیم. اینکه اکنون ۷۰ تا ۹۰ درصد مردم بیمارند، به خاطر مصرف قرص های شیمیایی است.

بهترین درمان فلج مغزی در طب اسلامی و طبق نظر استاد تبریزیان عبارت است از:

  1. بخور حضرت مریم علیه السلام
  2. حرز حضرت علی علیه السلام
  3. قطره سرکە سداب
  4. جامع امام رضا علیه السلام + آب انار
  5. داروی عقل
  6. داروی تقویت عصب
  7. طریفل
  8. روغن بنفشه پایه کنجد
  9. داروی پیامبر صل الله و علیه و آله

 

کلیه موارد فوق در فروشگاه دارویی طب اسلامی موجود است.

برای مطالعه درمان انواع فلجی ها ،لرزش،ام اس،سی پی،فلج مغزی،آتروفی  لطفا کلیک کنید.

 

منبع: نسخه های پیشگیری و درمان آیت اله تبریزیان؛ جلد اول

نوشته های مشابه

56 دیدگاه در “درمان طبیعی سی پی یا فلج مغزی با طب اسلامی

  1. ترانه گفت:

    سلام پسربچه ای درسن نه ماهگی وقتی داشت دندون درمیاورد تب وبیقراری داشت بردیمش پیش متخصص تاقطره تب بری چیزی بهش بده ..دستوربستریشوصادرکردوچونکه نتونستن رگشوبگیرن تابستریشه آمپولی بهش تزریق کرد تا رگش پیدا شه ودرهمون لحظه بچه بیهوش شدو تایکماه رفت کما و وقتی بهوش اومد چند تا رگ تومغزش پاره شدوبعداز اون دیگه نه راه میره ونه حرف میزنه بدنش شل شده. الان پنج سالشه.

    1. سلام
      خب پس الان توی سرش لخته خون هست درسته؟؟ لطفا با مشاوره تلفنی صحیت کنین ۰۹۱۱۳۵۴۲۸۲۱
      تا کاملا راهنماییتون کنن

  2. ترانه گفت:

    الان فقط میگن بدنش شل شده و نمیتونه حرف بزنه اسمی از سکته نیاوردن.

    1. حدیث گفت:

      سلام خداقوت من هفت ماهگی بدنیااومدم و سالم ولی بعداز۹ماه ازتولدم دچارتب وتشنج شدم ودر۱سالگی که راه افتادم متوجه مشکل راه رفتنم شدن پیش بهترین دکترهابردنم ولی همه ازمن ناامیدشدند وگفتن بچتون فلجه وتاآخرعمرنمیتونه راه بره تااینکه بایک پروفسورآشناشدن وقتی من رومعاینه کردن وباتوکل برخداولطف خداو باکمک فیزیوتراپی ودارویی خارجی که مربوط به مشکلات مغزی بودتونستم راه بیفتم ولی هنوزمشکل راه رفتن دارم وطبق نوارمغزی که ازم گرفتن فهمیدن دچارفلج مغزی شدم میخاستم ببینم راه درمانی برای من هست ؟

      1. سلام. بله جهت گرفتن مشاوره و راهنماییهای لازم با مشاوره سایت تماس بگیرید.

      2. احمد گفت:

        سلام شملره اون دکتر پروفسور برای کودکان فلج مغزی رو لطف می کنید

  3. اکرم گفت:

    سلام
    برادر بنده متولدسال ۶۰هست -ازلحاظ مغزی وهوشی هیچ مشکلی نداره ولی دوتا پاهاش از زانوبه پایین قدرت خم وراست شدن وحرکت ندارد-اما میتواند انگشت پاهایش رامقداری تکان دهد-تا حالا درست وحسابی دکترنبردیمش چون اطلاعات کافی دراین زمینه نداشتیم -اما دکترگفته سی پی هستش-خواهش میکنم اگرراه درمانی هست راهنمایی بفرمایید-بنده ازاستان کرمان هستم

    1. سلام
      بله درمان دارد.
      اینجا کلیک کنید که مربوط به بیماری پی سی را مطالعه کنید و برای تهیه نسخه کامل و دقیق میتونین تلفنی مشاوره بگیرین. شمارشون در سایت هست. و سپس برای تهیه داروها اقدام بفرمایید.

      1. منیر گفت:

        مقاله ای ک لینکشو الان گداشتین.
        گفتین پیسی هست نه سی پی.

        1. پیسی بیماری پوستی هست
          سی پی یه نوع فلجی

  4. جواد گفت:

    سلام پسری دارم ۳۲ ماهه از ۴ ماهی دچار تشنج شد و زیر نظر دکتر مغز و اعصاب کنترل شده ولی میگن پسرم سی پی هست و راه نمی ره و خوب گردن نمی گیره و وزن گیری اش هم مشکل داره الان شش کیلو نیم هست اگه امکان داره راهنمایی بفرمایید

    1. سلام
      داروهایی که تو همین صفحه گفته شده برای درمان سی پی و تشنج تجویز میشود.
      می توانید برای راهنمایی بیشتر با مشاور که شماره آن در سایت گذاشته شده تماس بگیرید.

  5. طاهره رضایی گفت:

    سلام وقت بخیر خواهر زادهای ده ساله دارم که سی پی هستش . سالم به دنیا امد ولی خیلی بیقراری میکرد دکتر خیلی برد ن ولی دکترا طول کشید تا تشخیص بدن که نوزاد عفونت ادراری داره اما دیر شده بود و عفونت به مغز کو دک صدمه زده بود الان که ده سالش هست فلجه و هیچ حرکتی نداره یعنی راه نمیره در بلعیدن مشگل داره و دستها و پاهاش میپیچه به اطراف و تعادل ندارهواز لحاظ رشدی هم خیلی ضعیف و لاغره ایا درمانی داره یا نه لطفا راهنمایی کنید دکترها که نا امیدمون کردن

    1. سلام
      بله با مواردی که در این صفحه گفته شده درمان میشه. تلفنی مشاوره بگیرین تا راهنماییتون کنند. مدت درمان شاید کمی طولانی شود اما جواب میگیرین توکلتون بخدا باشه.

  6. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشین پسرم هفت ماه ونیم به دنیاامد دکتراگفتن اکسیژن به مغزش دیر رسیده دچارسی پی شده الان ۲۶ماهشه درضمن دستوپاخوب کار میکنه ولی نمیتونه بچرخه فقط باکمک میشینه باتکیه به دستاش الان یک ساله کاردرمانی میبرم نگرانی ازاینه که میخوادبچرخه ولی موفق نشدچیکار بایدکرد یه هفته پیش اوردم مشهد پیش حاج اقا خودشون نبودن برادرزادهشون نگاه کردن دارودادن میخواستم بدونم بااین داروهاخوب میشه ؟یاحجامت ببرم ؟ چطوره

    1. سلام بخور باید انجام بدن و یه سری داروها. چون در سن پایین شروع به درمان کردین به امید خدا طی یک سال درمان باید جواب بده. امیدتون بخدا باشه.

  7. سروش گفت:

    سلام. و عرض ادب
    ۲۷ سالمه دو ساله تصادف کردم و آسیب عصب دست دیدم عصب از پا ب گردنم پیوند زدن و تاندون مچ دست را جا ب جا کردن تکان میخوره سی درصدش اما قدرت ندارد و حس کم دارد. دست بالا نمیاد و از پهلو باز نمیشه ماهیچه ها لاغر شده لطفا کمکم کنید. ممنون.

    1. با مشاور سایت تماس بگیرید شمارشون تو سایت هست.

  8. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید مهدی هستم بردم پیش حاج اقاتبریزیان همینوگفتن میخواستم بدونم همراهه اینا حجامت یاطب سوزنی انجام بشه چطوره یاپس ازدادن اون داروها چیکاربابد کنم همونهارو ادامه بدم یابیارم مشهدپیش حاج اقا

    1. سلام
      حجامت مشکلی نداره. بله همون داروها رو ادامه بدین تا بیماری رفع بشه. البته بخور حضرت مریم هم انجام بدین تا سی پی رفع کامل شود.

  9. زهرا گفت:

    سلام
    واقعا سی پی با طب شیعه درمان میشه
    ایاموارد بودن که نتیجه گرفتن

    1. سلام باید یکی دو سال درمان ادامه بدن تا بهبودی حاصل شود. بله قابل درمان هست و درمان شده اند.

      1. جواد موسوی گفت:

        سلام من یه دختر سه ساله دارم دکترها گفتن سی پی هست از لحاظ هوش خوبه حرف های ما رو متوجه میشه دقیق ،ولی خودش نمیتونه واضح صحبت کنه درضمن دخترم عضلات پاهاش خیلی سفت هست فقط میتونه بشینه و چهاردست‌ وپا‌ بره ،بخاطر سفتی پاهاش نمیتونه راه بره ،اگه راه درمانی هست خواهش می‌کنم راهنمایی کنید

        1. سلام با مشاوره تماس بگیرید و داروها را تهیه کنید. بخور حضرت مریم حتما تهیه کنید.

  10. محمود پاکاری گفت:

    سلام من پسر ۱۹ ساله ای دارم که سی پیه . اول تواد متوجه نبودیم بعد از یک سالگی متوجه شدیم که پسرم نرمال نیست از لحاظ بدنی ابتدا سالم بود ولی به مرور زمان ستون فقراتش انحراف پیدا کرد و حدود پنج سالگی راه افتاد و الان با تعادل کم و احتمال افتادن و کج راه می رود . از لحاظ شکل و شمایل مشکلی ندارد ولی از نظر ذهنی و یادگیری مشکل دارد به راحتی با ما ارتباط برقرار می کند ولی کمی سنگین حرف می زند و جملاتش کامل نیست و بعضی اوقات فعل و فاعل را جابجا می کند و بیسواد است جون نتونسته مدرسه برود حتی نقاشی هم یاد نمیگیرد و کارهای شخصیش را هم باید کمکش کنیم برخلاف ظاهرش اصلا طبیعی نیست و هیچ کاری را یاد نمیگیرد و البته دستانش تعادل کافی ندارد ولی دستانش از لحاظ شکل ظاهری هیچ مشکلی ندارد و این مغز اوست که بد یا دیر دستور می دهد به نظر شما ایشان قابل درمان هست یا نه؟

    1. سلام بله باید براش بخور حضرت مریم و حرز همراه و داروی رشد عقل و هوش تهیه کنید که در همین صفحه توضیحات لازم داده شده است. مدت درمان شاید کمی زمانبر باشد. برای تهیه دارو با مسولین سایت تماس بگیرید.

  11. فهیمه نوروزی گفت:

    سلام.خواهرزاده ای دارم که بخاطر طولانی شدن روند زایمان طبیعی و دفع مکونیوم دچار مشکلات حرکتی شدی.از لحاظ مغزی هیچ مشکلی نداره و خیلی باهوشه. الان یک سال و هشت ماهشه. عدد ها رو میشماره و شکل ها رو تشخیص میده و شعر ها رو حفظ میکنه و تو حرف زدن هیچ مشکلی نداره.فقط کمی در بلع مشکل داره ولی اشتهاش هم زیاده و خوب غذا میخوره اما بخاطر کاردرمانی و ورزشهای زیاد خیلی لاغر مونده و هشت کیلو و نیمه .ماهیچه ها و جثه کوچکی داره و فقط کمی غلط میزنه.با دستاش میتونه اشیا رو خوب بگیره و حتی میتونه خیلی چیزهای ریز و ظریف رو با دقت بگیره و حتی با مداد خط خطی کنه.ولی هنوز گردن نگرفته و فقط میتونه بشینه. کمی سرش رو صاف میگیره ولی کوتاه. پاهاش رو زیاد تکون نمیده ولی بی تحرک هم نیست.البته راه هم نمیتونه بره و چهار دستوپا هم نمیتونه بره.شونه هاش ضعیفه.طوری که نمیتونه دستاشو زیاد بالا بیاره .انگار همیشه حالت بی حالی داره و حالت شلی داره.خداروشکر اصلا تشنج نکرده از بدو تولد تا حالا.چه دارویی براش خوبه؟ممنون میشم بگید. خیلی زیاد دکتر رفته و کاردرمانی میشه ولی روند درمانش کُند هست.

    1. سلام جهت گرفتن مشاوره تماس بگیرید. شماره مسولین سایت و مشاوره در سایت موجوده.

  12. انسیه سیدی گفت:

    سلام.بچه ای هست ماهه دارم که در ۸ روزگی به علت تب و کم آبی شدید بیمارستان بستری شد و همان لحظه چندین بار تشنج کرد mri کردن و گفتن سرش خونریزی کرده بعد از ۱۴ روز بستری مرخص شد و داروی فنی توئین برایش تجویز شد در سه ماهگی نوارمغز گرفتیم و دارویش تبدیل به فنوباربیتال شد که روزی دوتا بخورد در ۴ماهگی به علت اینکه گردن و چشمانش انحراف شدید به راست داشت مجدداmri کردیم و گفتن کیست و هیدورسفال است و با اینکه هیدورسفال بود دور سرش نرمال بود ابتدا عمل آندوسکوپی کردن و بعد یک ماه عمل شنت کردن,و بعد عمل در ببمارستان تشنج کرد و الآن روزی سه تا قرص فنوباربیتال مصرف میکندالآن هشت ماهه است ولی هنوز حتی گردن هم نمیگیرد و در واقع فلج مغزی شده,آیا درمانی برای فرزند من هست و اگر هست تا چه حد میتوان امیدوار بود.تو رو خدا ما رو راهنمایی کنید
    ما ساکن مشهد هستیم

    1. سلام. آیا هنوز تشنج دارند؟ آیا لخته خون هنوز در سرش هست؟ برای گرفتن مشاوره تلفنی با مسولین ما تماس بگیرید تا راهنماییهای لازم را انجام دهند تا به امید خدا درمان را شروع کنید.

      1. انسیه سیدی گفت:

        با مصرف قرص تشنجش کنترل شده است,گفتند لخت خون جذب شده ولی کیست و هیدروسفال از عوارضش بوده که باقی گذاشته و در واقع عمل شده و شنت بطنی صفاقی گذاشتن برای درمانش,ولی هیچ امیدی برای بهبودیش به ما نمیدن,الآن ۵۰ روزه عمل کرده ولی هیچ پیشرفتی نداشته. آیا واقعا کسانی بودن که فلج مغزی باشن و شما تونسته باشید درمان کنید؟آیا درمان اینطوریه که به بعضیا میفته و به بعضیا نه؟

        1. سلام. ببینید اصل درمان اعتقاد هست. هرکی با ناامیدی میخواد داروها رو تهیه کنه نباید هم امید به درمان داشته باشه.
          اما خدمتتون باید عرض کنم که فرزندتون چون ۸ماهشه هنوز فرصت خوبیه برای درمان. البته ممکنه درمانش یکی دو سال طول بکشه اما مداومت برمصرف دارو و اعتقاد به خوب شدن بیمار بسیار مهمه.

  13. انسیه سیدی گفت:

    درضمن الآن بچه اسپاسم در دستان و پاها دارد,دست چپش هم خیلی ضعیف است چشمانش هم یک کم ضعیف است

  14. هرمان گفت:

    سلام
    خواهرزاده ام پسرو ۱۵ سالش هست به دلیل زایمان طبیعی سخت مشکل سی پی داره و دست و پای چپ تعادل و قدرت کافی نداره و موقع راه رفتن کمی لنگ میزنه . مدتیه هر دو سه ماه یکبار حالت سرگیجه ، لکنت زبان و استفراغ پیدا میکنه تشخیص دکتر ورم مغزیه . ایا درمانی ذاره ؟
    چه راهکاری رو پیشنهاد میکنین
    با تشکر

    1. سلام برای سی پی نسخه داریم. اما منظور از ورم مغزی دقیقا چیه؟ آب اورده یا کیسته یا از چیز دیگه هست؟

      1. هرمان گفت:

        ممنون لطفا درمورد درمان پس سی توضیح بدین

  15. اقایی گفت:

    سلام بچه ام ۴سال ده ماهشه سی پی است بردم پیش شاگردان آیت الله تبریزیان قطره کنجد. جامع مرزنجوش. شافیه مرزنجوش وقطر ه مرزنجوش واستخوان ساز وداروی حضرت دادن میخاستم بدونم اینارو اسفاده کنم برای بچه ام مفید واقع میشه الان سینه خیز میکنه میشینه وکمی چهار دست وپا میکنه حرف زدنش کامله ولی درجواب دادن کم میاره

    1. سلام بله برای پی سی مفیده. همچنین بخور حضرت مریم و و دعای حرز همراه هم برایش بگیرین.
      مدت درمان شاید طولانی باشه اما مداومت بر درمان برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهمه.

  16. انسیه سیدی گفت:

    سلام.بچه من هشت ماهشه و به علت سی پی مراجعه کردم و داروهایی تجویز شد,سوالم اینه که این داروی صرع رو گفتن ده شب اول بدم,و کلا سه تا قوطی هم هست و روش نوشته به یک لیوان که رسید میل کنید,آیا به این بچه هم باید یک لیوان بدم چون نمیشه یک لیوان بخوره که و د ضمن اگه هر قوطی برای یک شب هست من سه تا بیشتر تجویز نکردن و تا سه شب بیشتر ندارم؟؟؟؟؟؟و سوال دیگر این که قطره جامع مرزنجوش رو که ریختم بچه تا دو ساعت تمام جیغ میزد و سیاه میشد و خیلی گریه کرد و در این یکی دو ساعت حتی چشم هایش راهم باز نمیکرد,راه حل بدین لطفا.خیلی از این وضع نگران شدیم و حتی کلی هم بالا آورد.تو رو خدا جواب بدین که سر در گم شدیم

    1. سلام. برای بچه یک چهارم قوری در یک چهارم اب گفته شده دستور را انجام بدین.
      قطره مرزنجوش طبیعیه و میسوزونه. نیمساعت بعد از ریختن قطره مرزنجوش باید قطره بنفشه کنجدی بریزین تو بینیش.

  17. امیری گفت:

    سلام وقت بخیر فرزند پسر ۲۹ ماهه ای دارم که موقع تولد احیا شد و ۳ روز در دستگاه بود بعد از یک سال متوجه تاخیرات ذهنی و حرکتی بچه شدم که از همان کارهای ذهنی و جسمی رو آغاز کردم الان فرزندم راه میره ولی مچ پاهاش موقع راه رفتن رو به داخله و ذهنش هم به اندازه کودک یکساله هست و خیلی ضعیفه میخوام بدونم برای رشد ذهنش درمانی هست؟

    1. سلام. بله همین مواردی که در صفحه ذکر شده را براش تهیه کنید و در مصرف دارو مداومت داشته باشین تا بهبودی کامل حاصل شود.

  18. پاكنژاد گفت:

    سلام دختر ١٧ساله دارم سی پی شدید ازدودست ودوپاداره فقط کاردرمانی میبرم ایا درمانی برایش وجود دارد؟؟

    1. سلام بله موارد ذکر شده در صفحه جهت درمان سی پی می باشد. جهت راهنمایی و مشاوره تماس بگیرید.

  19. عالمه گفت:

    سلام.پسر من ۲۸ماهشه.دکترا میگن سی پی هس.سرش آب آورده و بزرگ شده.داروهای ک گفتین رو میشه بدم ولی اون قطره بینی رو نچکونم .میگن وحشتناکه سوزشش

  20. فاطمه گفت:

    سلام.دختری چهارساله دارم که درچهارروزگی به علت افت قندتشنج کرد.ودربیمارستان دربخش ان آی سی یو به مدت چهارده روزبیتری شد.الان بااین که چهارسالشه خیلی لاغره ووزنش کمه ده کیلوهست وزنش.فقط میتونه بشینه درکش هم خیلی پایینه وقتی صداش میکنم به‌من نگاه نمیکنه.سی پی شده.وتشنجش هم‌کنترول نشده ودارومصرف میکنه.تشنجاش ازنوع پنهان هست ومن باچشم‌نمیبینم فقط بانوارمغزمشخص میشه.تو رو‌خدا کمکم کنید.درمان میشه؟

    1. سلام تدابیر بیان شده در همین صفحه را باید مصرف کنید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با مشاور سایت تماس بگیرید لطفا.

  21. ریحانه صالحی گفت:

    سلام
    دختر برادر من در سن هفت سالگی در خواب دچار تشنج و بعد به کما رفت که وقتی بعد ۷ روز به هوش اومد، تمام اندامهای بدن از کار افتاد بعد دو هفته تکلم برگشت و بعد دو ماه بینایی ولی از اندامها فقط دست چپ کمی توانایی ش برگشت . در حد غذا خوردن. آیا برای ایشون هم درمانی وجود داره. و اینکه من نتونستم با کانال تلگرامی که گذاشتین ، عضو کانال بشم . ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      بله درمان دارند برای راهنمای بیشتر تماس بگیرید لطفا تا کامل شرح دهند.

  22. بهروز گفت:

    سلام پسری ۳ ساله دارم ک در ۱ سالگی در اثر اسهال و تب و کم شدن آب بدن دچار تشنج شد و بعد از این اتفاق بدنش شل شد و با رفتن مرتب کار درمانی الان سینه خیز میره و تشنج باعث آسیب دیدن مغزش شده و سی پی شده.آیا رو قید قرآن راهی براش هست ک خوب بشه زودتر و راه بیفته و حرف بزنه؟

    1. سلام. با داروهای طب اسلامی میتونیم جلوی تشنج بگیریم و عقلش رشد کنه.
      جهت مشاوره با ما تماس بگیرید لطفا شماره در سایت موجود است.

  23. حمیده گفت:

    فرزند خواهرم cp بدنیا امد و متاسفانه قدرت تکلم و حرکت نداره گفته شده لکه خونی کنار مخچه قرار گرفته که از فرمان مغز جلوگیری میکنه آیا درمان و امیدی هست،

    1. سلام. بله با داروی لخته خون و تقویت مغز قابل درمان هست. با مشاور در واتساپ ارتباط برقرار کنید ۰۹۱۱۹۱۱۰۹۹۳

  24. زهره گفت:

    سلام پسر ۱۳ ساله دارم سی پی جسمی هست. و عضلاتش سفت و اسپاسم داره…. ایا درمان میشن.. و اینکه چند درصد از لحاظ درمانی پیشرفت میکنن؟

    1. سلام باید دارو مصرف کنه با این سنی که رسیده با دارو میشه عصبها و عقلش رو بهبود برد.برای مشاوره واتساپ راهنمایی بگیرید ۰۹۱۱۹۱۱۰۹۹۳

  25. اتي گفت:

    سلام وقت بخیر خواهر من ٢٧ ساله و سی پی شدیده مادرزادی
    راه هم نمیره و به شدت عصبی و پرخاش گر شده آیا قابل درمان هستن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *